ارتباط مستقیم با 30950 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تحصیلکرده‌های بیکار، بحران تازه در آسیای شرقی

تحصیلکرده‌های بیکار، بحران تازه در آسیای شرقی

رشد سریع اقتصاد در شرق آسیا منجر به افزایش شدید شمار دانشجویان طی سال‌های اخیر و در نتیجه سبب رشد چشمگیر تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار و بحران بیکاری در میان این قشر از جامعه شده است.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با وجود اینکه بسیاری از کارفرمایان مدعی هستند نمی‌توانند افرادی را بیابند که مهارت شغلی کافی داشته باشند اما نگرانی‌ها از بیکاری بسیاری از فارغ‌التحصیلان که از پیامدهای رشد بیش از اندازه خروجی دانشگاه‌ها است، همچنان وجود دارد.



کارشناسان آموزشی معتقدند که کشورهای آسیایی نه تنها باید بر توسعه آموزش عالی متمرکز شوند بلکه در صورت بالا رفتن نرخ بیکاری از کیفیت آموزش عالی خود نیز باید اطمینان حاصل کنند. به عنوان مثال بنابر آمارهای جدیدِ دولت کره جنوبی، شمار فارغ‌التحصیلان این کشور که به دلیل بیکاری هیچگونه فعالیت اقتصادی ندارند برای نخستین بار از مرز سه میلیون نفر گذشته که این رقم نسبت به سال گذشته، سه درصد افزایش یافته است. این کشور در میان کشورهای جهان یکی از بالاترین آمار دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را دارد.



«کونگ می‌سوک» از کارکنان اداره آمار کره جنوبی می‌گوید: مهمترین دلیل افزایش نرخ بیکاری در این کشور، رشد شمار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.



وی معتقد است که شمار فارغ‌التحصیلان بیکار روند صعودی خود را حفظ خواهد کرد. یک مقام دولتی دیگر کره جنوبی نیز افزود: اثرات میزان مازاد فارغ‌التحصیلان بیکار دست‌کم تا 10 سال ادامه خواهد یافت.



اما در ژاپن شرایط رفته رفته در حال تعدیل است و پس از سال‌ها رشد فارغ‌التحصیلان بیکار، این روند در حال تعادل است.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، بیکاری حتی در سنگاپور هم که یک کشور در حال رشد است افزایش یافته چرا که با وجود وارد کردن نیروی کار متخصص برای جوابگویی به کمبود استعدادها در نیمه نخست سال 2013 میلادی، نرخ بیکاری افراد تحصیلکرده از 3.3 به 3.6 درصد رسیده که این رقم بالاتر از میانگین نرخ بیکاری در این کشور محسوب می‌شود.



از سوی دیگر در چین هم شرایط چندان مناسب نیست چرا که ظرفیت‌های شغلی موجود در چین برای جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، سال به سال در حال کاهش است. وضعیت در این کشور به حدی بد است که افراد دارای مدرک تحصیلی بالاتر از کارشناسی بیش از فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی با معضل بیکاری روبرو هستند.



هندوستان نیز طی دو سال اخیر با موج شدید بیکاری فارغ‌التحصیلان خود مواجه بوده است. در این کشور یک سوم فارغ‌التحصیلان تا سن 29 سال بیکار هستند.

آمار بازدید: 186 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image