ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی یمن به حمایت مالی از دانشجویان خود در مالزی پایان می‌دهد

یمن به حمایت مالی از دانشجویان خود در مالزی پایان می‌دهد

دولت «یمن» قصد دارد به روند اعزام دانشجویان بورسیه‌ای به دانشگاه‌های خصوصی مالزی پایان دهد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی یمن قصد دارد بورسیه تحصیلی جدید دولت این کشور را برای اعزام دانشجویان خود به دانشگاه‌های خصوصی مالزی متوقف کند. این وزارتخانه هدف از تصمیم فوق را بی‌کیفیتی و گران بودن این دانشگاه‌ها اعلام کرده است. وزارت آموزش عالی یمن همچنین قصد دارد در صورتی که سطح علمی دانشجویان این کشور در کلیه مقاطع اعم از کارشناسی و کارشناسی‌ارشد، پایین‌تر از سطح عالی باشد، ‌حمایت مالی از آنها را قطع کند.

«احمد الرابعی»، مسئول بخش بورسیه‌های تحصیلی وزارت آموزش عالی یمن به روزنامه «یمن تایمز» گفت:‌در مالزی تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی نسبت به دانشگاه‌های دولتی، کیفیت و سطح پایین‌تری دارد به علاوه اینکه هزینه تحصیلی و شهریه دانشگاه‌های خصوصی سه برابر دانشگاه‌های دولتی است.

وی افزود: هزینه ورود به دانشگاه‌های دولتی مالزی سالانه 1500 دلار است این در حالی است که این رقم در دانشگاه‌های خصوصی به 4500 دلار می‌رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتیزنیوز، در حال حاضر حدود 9000 دانشجوی یمنی در مالزی تحصیل می‌کنند که نزدیک به 4000 نفر از آنها در دانشگاه‌های خصوصی مشغول به تحصیل هستند.

وزارت آموزش عالی یمن اعلام کرد: این دانشجویان که در حال تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی مالزی هستند اجازه دارند تا تحصیل خود را به پایان برسانند اما قانون جدید شامل دانشجویان آینده خواهد شد و دولت تنها 1500 دلار از شهریه آنها را تقبل خواهد کرد.

آمار بازدید: 251 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image