ارتباط مستقیم با 30949 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار دانشجویان در اصلاح فرآیند آموزش باید مشارکت فعال داشته باشند

دانشجویان در اصلاح فرآیند آموزش باید مشارکت فعال داشته باشند

رییس همایش ملی "چالش‌ها و راهکارهای توسعه مشارکت دانشجویی در نظام آموزش" با اعتقاد بر اینکه دانشجو هسته اولیه آموزش است، از دانشجویان خواست در اصلاح فرآیند آموزش مشارکت فعال داشته باشند.


به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، دکتر محمود رضا دارابی در نشست خبری «همایش کشوری چالش‌ها و راهکارهای توسعه مشارکت دانشجویی در نظام آموزش» که امروز چهارم اسفند ماه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشجو باید مسائل و مشکلات موجود در بعد آموزشی را به مسئولان مطرح کند تا در صورت وجود مشکل این فرآیند اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه فقط بحث آموزش علمی مطرح نیست بلکه باید سایر جنبه‌های آموزش بر اساس آموزه‌های دینی مبتنی بر فرهنگ و اخلاق‌مداری مدنظر قرار گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... در بحث آموزش، دانشگاه را محل تبادل افکار دانست و افزود: باید با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به آزادی افکار دانشجو ارج نهاد از این رو بعد سیاسی در بحث آموزش در دانشگاه‌ها مدنظر است.

وی با اعتقاد بر اینکه با اصلاح فرآیند آموزش، دانشجو هیچ دغدغه‌ای به لحاظ چالش‌های نظام آموزش نخواهد داشت، تصریح کرد: دانشگاه نباید در مقابل ابعاد فکری دانشجو هراس داشته باشد و باید به رشد فرهنگی و علمی برسد.

دارابی با تاکید بر اینکه در صورت عدم تعامل استاد و دانشجو، آموزش به سرانجام نخواهد رسید، تصریح کرد: دانشجو با مشارکت خود در مباحث آموزشی دانشگاه باید خلاءها و تنگناها را برطرف کند.

ایده‌های خلاق دانشجو باید در قالبی هدفمند سازمان‌دهی شود
دکتر آسیه سادات فتاحی‌مقدم، دبیر علمی همایش کشوری چالش‌ها و راهکارهای توسعه مشارکت دانشجویی در نظام آموزش که در این نشست سخن می‌گفت، اظهار کرد: دانشجویان منابع زیادی برای دریافت اطلاعات دارند و با دادن ایده‌های نو و خلاق می‌توانند در روند آموزش موثر باشند.

وی با اشاره به اینکه ایده‌های خلاق دانشجو باید در قالبی هدفمند سازمان‌دهی شود، افزود: کمیته مشورتی دانشجویی دانشگاه می‌تواند بستر مناسبی برای دریافت ایده‌های خلاق و نو دانشجویان باشد.

فتاحی‌مقدم به سه محور این همایش اشاره و خاطرنشان کرد: تعامل استاد و دانشجو در فرهنگ اسلامی، اخلاق حرفه‌ای در آموزش دانشجو و عدالت آموزشی با مشارکت دانشجو را می‌توان به عنوان این سه محور نام برد.

همایش کشوری چالش‌ها و راهکارهای توسعه مشارکت دانشجویی در نظام آموزش
رضا پروانه، دبیر اجرایی همایش کشوری چالش‌ها و راهکارهای توسعه مشارکت دانشجویی در نظام آموزش در این نشست گفت: این همایش در تاریخ هفتم و هشتم اسفند ماه در تالار شهید هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

وی مشتری‌مداری را رکن اصلی رسیدن به اهداف در تمام زمینه‌ها دانست و افزود: دانشجو مشتری اصلی آموزش است و مشارکت فعال دانشجو در پیشبرد اهداف دانشگاه بسیار موثر است.

پروانه با اشاره به ارسال مقالاتی از 23 دانشگاه به دبیرخانه همایش گفت: 228 مقاله و 114 پوستر به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

آمار بازدید: 155 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image