ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد آمادگی واحد علوم و تحقیقات برای همکاری علمی و تحقیقاتی با بخش‌های صنعتی

آمادگی واحد علوم و تحقیقات برای همکاری علمی و تحقیقاتی با بخش‌های صنعتی

رئیس واحد علوم و تحقیقات بر ارتباط موثر دانشگاه با صنعت تأکید کرد و گفت: واحد علوم و تحقیقات آماده هرگونه همکاری علمی و تحقیقاتی با سایر وزارتخانه‌ها و بخش‌های صنعتی کشور است.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات بر تطبیق تمام واحدها با شرایط و پیشرفت‌های روز علمی در دنیا تاکید کرد و گفت: باید با توجه به تحولات بین المللی در زمینه علم و دانش و بصورت منظم و برنامه ریزی شده در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گام برداریم.

وی همچنین بر تعامل هرچه بیشتر واحد علوم و تحقیقات با مجلس شورای اسلامی تأکید و تصریح کرد: با هدف پیگیری انتظارات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها و تحقق چشم انداز علمی کشور، از کمک و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری و وزرات بهداشت، استقبال می‌کنیم و امیدواریم از این طریق به پیشرفت‌های علمی و آموزشی واحدهای علوم و تحقیقات کشور سرعت دهیم.

عباسپور افزود: قوانین و تسهیلاتی از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که می تواند برای رشد و توسعه علمی دانشگاه‌ها از آن بهره جست، بطور مثال صندوق شکوفایی و نوآوری که تمام بخش‌های علمی کشور را در بر می‌گیرد از این نمونه است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات به تعداد چشمگیر دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل در واحدهای علوم و تحقیقات اشاره کرد و ادامه داد: اعتبارات متمرکز تحقیقاتی با عنوان تحقیقات پژوهش‌های ملی در بودجه سنوات کشور وجود دارد و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند کمک‌های بسیار موثری را از این ردیف اعتبارات دریافت کند و در اختیار دانشجویان و اساتید پژوهش محور قرار دهد.

وی به بودجه پژوهشی مراکز تحقیقات دولتی و بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد و افزود: این ردیف بودجه‌ها دارای شرایط و ضوابط خاصی است و اعتبارات بسیار خوبی را در اختیار دارد، لذا واحدهای علوم و تحقیقات کشور که نخبه پرور و پژوهش محور هستند می‌توانند از این اعتبارات برای تحقق چشم انداز علمی کشور به نحو احسن استفاده کنند.

وی بر ارتباط موثر دانشگاه با صنعت تأکید و خاطرنشان کرد: واحد علوم و تحقیقات آماده هرگونه همکاری علمی و تحقیقاتی با سایر وزارتخانه‌ها و بخش‌های صنعتی کشور است.

وی افزود: برخی وزارتخانه‌های کشور همچون وزارت نفت، نیرو، کشاورزی، صنایع و .... دارای اعتبارات مناسبی هستند و با توجه به ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی بسیار بالای واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی می‌توان برای رشد و توسعه علمی کشور با این سازمان‌ها همکاری بیشتری انجام داد.

عباسپور گفت: از تخصیص ردیف بودجه به تحقیقات و فعالیت‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی از سوی دولت و مجلس استقبال می‌کنیم زیرا معتقدم با حمایت‌های دولت و نمایندگان مجلس از برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشگاه‌ها گام‌های بلندی در توسعه علمی کشور برداشته می‌شود.

آمار بازدید: 188 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image