ارتباط مستقیم با 30950 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار طراحی سامانه‌های هوشمند دیجیتالی برای کاهش اتلاف انرژی

طراحی سامانه‌های هوشمند دیجیتالی برای کاهش اتلاف انرژی

محققان ایرانی موفق شدند سامانه‌ای را طراحی کنند که به صورت هوشمند و دیجیتال می‌تواند اتلاف انرژی در اماکن مسکونی و تجاری را کاهش دهد.

روزبه بیتا محقق ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: سامانه‌ای را طراحی کردیم که به صورت هوشمند و دیجیتال می‌تواند اتلاف انرژی در اماکن مسکونی و تجاری را کاهش دهد.

وی افزود: طراحی این سامانه به گونه‌ای است که می‌تواند تمام سیستم‌های خانه را از لحاظ امنیتی، سرمایشی، گرمایشی، روشنایی به صورت یکپارچه کنترل کند.

بیتا ادامه داد: کنترل مناسب تجهیزات برای افزایش آسایش و رفاه، امکان کنترل هر فضا به طور جداگانه و مستقل، افزایش بهره وری، امکان پایش(مانیتورینگ) میزان مصرف انرژی ساختمان، افزایش طول عمر و قابلیت اطمینان موتورخانه، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، افزایش ارزش ساختمان، افزایش رفاه و صرفه جویی در زمان، دسترسی به اطلاعات کنترلی مورد نیاز و تشخیص زودهنگام مشکلات از جمله مهم‌ترین مزایای این سامانه است.

این محقق کشورمان افزود: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان با تاچ پنل مرکزی، کامپیوتر، تبلت و گوشی همراه سیستم‌ها را کنترل و زمان بندی کرد به طور مثال می‌توان زیاد و کم کردن میزان روشنایی به میزان دلخواه، تردد افراد بر اثر حضور یا حضور نداشتن، شدت روشنایی محیط بر اساس نور آفتاب و شدت حرارت محیط بر اثر حرارت سطح یا بیرون از منزل، باز و بسته بودن پنجره را با این سیستم کنترل کرد.

وی گفت: در حال حاضر سیستمی با چنین کارایی که یکپارچه کار کردن یکی از ویژگی های آن است، در کشور وجود ندارد.

بیتا افزود: این سیستم نیازی به سیم کشی ندارد و موازی با سیستم روشنایی در ساختمان نصب می‌شود.

آمار بازدید: 121 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image