ارتباط مستقیم با 30950 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار هشدار درباره افزایش روند بیماری‌های مشترک انسان و دام

هشدار درباره افزایش روند بیماری‌های مشترک انسان و دام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نسبت به روند صعودی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام طی سال‌های اخیر هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، احمد جمالی‌زاده صبح امروز در حاشیه گرامیداشت روز جهانی بهداشت در محل سالن ذکریا رفسنجان با اشاره به نامگذاری این روز با نام «موجود کوچک، تهدید بزرگ» اظهار داشت: مرکز بهداشت برنامه‌های خاصی دارد تا در مورد به حداقل رساندن بیماری‌های مشترک انسان و دام به اجرا بگذارد.

وی تصریح کرد: بسیاری از بیماری‌های واگیردار به واسطه اقدامات عرصه بهداشت و واکسیناسیون‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها کاهش داشته و ریشه‌کن شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به روند صعودی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این امر می‌تواند زنگ خطری باشد، زیرا کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام مشکل و هزینه‌بر است.

وی افزود: تب مالت، بروسلوز، هاری و سالک از بیماری‌هایی هستند که نیاز به کمک گسترده بین‌بخشی دارند و برای این کار تمام دستگاه‌ها باید همت کنند.

جمالی‌زاده با اشاره به کنترل بیماری سالک در منطقه نوق خاطرنشان کرد: این بیماری توانست با همت و حضور دستگاه‌های مربوطه در عرض چند سال به مرحله صفر رسانده شود، زیرا این بیماری زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده و خانواده‌ها با مشکلات فراوانی مواجه شده بودند و این یک تجربه موفق در این راستا بود.

وی ابراز داشت: از دیگر بیماری‌های واگیر مهم و خطرناک مشترک‌ هاری، سل و تب کریمه‌کنگو هستند که پیشگیری و کنترل آنها هم دشوار است و اگر فردی مبتلا شود، هفته‌ها طول می‌کشد تا درمان شود.

این مسئول با تاکید بر همکاری تمام دستگاه‌ها خاطرنشان کرد: در این راستا باید برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم این بیماری‌ها را در رفسنجان به حداقل برسانیم.

آمار بازدید: 108 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image