ارتباط مستقیم با 30950 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار استقلال دانشگاه‌ها مسئولیت‌پذیری جامعه را به دنبال دارد

استقلال دانشگاه‌ها مسئولیت‌پذیری جامعه را به دنبال دارد

رئیس دانشگاه مازندران گفت: به رسمیت شناختن استقلال دانشگاه‌ها باعث مسئولیت‌پذیری دانشگاه در قبال جامعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، حجت‌الاسلام فخرالدین اصغری آقمشهدی ظهر امروز در مراسم معارفه خود در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران در سخنانی به تشریح برنامه‌های کاری خود پرداخت.

وی در ابتدا با تقدیر از وزیر علوم و معاونان وی به منظور اعتمادشان به وی تشکر کرد و گفت: دانش و تولید علم سهم شایانی در اهمیت و توسعه کشورها دارد و عملیاتی شدن چنین بحثی در گرو مشارکت همه جانبه جامعه و مسئولان در جهت تولید علم است که این مهم خود نیاز به داشتن فضایی آزاد برای بیان تفکرات و اندیشه‌های مختلف دارد.

رئیس دانشگاه مازندران گفت: بدیهی است که مشارکت جهادی اهل علم به منظور ارتقای بالندگی و شکوفایی علمی بدون برخورداری از آزادی بیان در چهارچوب قانون ممکن نیست و در این زمینه دانشگاه‌ها در طول سال‌های بعد از انقلاب به خوبی نشان دادند که با برخورداری از این فضا می‌توان به رشد و شکوفایی علمی رسید.

اصغری افزود: رویکرد برنامه‌های من در راستای برنامه‌های دولت امید و اعتدال و ریاست جمهوری است که در راستای آن ایفای وظیفه کانونی تولید علم در محیط دانشگاه به منزله به رسمیت شناختن استقلال دانشگاه‌ها از یک سو و اتخاذ دیدگاهی جامعه محور از سوی دیگر به منظور دوری از انجام طرح‌های انتزاعی و انجام طرح پژوهشی با توجه به نیازهای جامعه از جمله این برنامه‌ها است که نتیجه آن مسئولیت‌پذیری دانشگاه در قبال جامعه است.

رئیس دانشگاه مازندران گفت: دانشگاه مازندران به عنوان قطب علمی شمال کشور دارای چهره‌ای برجسته در سطح کشور است و من آمده‌ام که با صدایی بلندتر این برجسته بودن را با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و دانشگاهیان اعلام دارم.

اصغری بهره‌گیری از خرد جمعی برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز را برنامه دیگر خود اعلام کرد و افزود: دانشگاه آزمایشگاهی برای جامعه است قدرت انتخاب و داوری جامعه را افزایش دهد و در این آزمایشگاه باید مباحثی که در جامعه امکان طرح آن وجود ندارد آزادانه مطرح و به نقد گذاشته شود.

رئیس دانشگاه مازندران در پایان راستی، صداقت و رعایت حقوق افراد را اساس کار خود و همکارانش اعلام کرد و ابراز داشت: بنده به عنوان شاگرد مکتب امام صادق(ع) آموخته‌ام که از هر کسی که عیوب مرا به من هدیه کند تشکر کنم و در این راستا آماده شنیدن نقدها و نظرات دانشگاهیان هستم.

آمار بازدید: 152 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image