ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دستگيري دانشجوياني كه باند کلاهبرداري اینترنتی راه‌انداخته بودند (28 شهریور 91)

دستگيري دانشجوياني كه باند کلاهبرداري اینترنتی راه‌انداخته بودند (28 شهریور 91)

رییس پلیس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان زنجان از انهدام باند کلاهبرداران اینترنتی در این استان خبرداد.


به گزارش سرويس«حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران(ایسنا) - منطقه زنجان، سرگرد معرفت‌الله امیری در این باره گفت: درپی گشت‌زنی‌های ماموران فتا در فضای مجازی مشخص شد باندی به صورت ماهرانه در فضا سایبر ضمن کلاهبرداری از شهروندان، هیچ‌گونه ردپایی از خود به جا نمی‌گذارند به همین خاطر با اعتماد و اطمینان کامل پس از بازاریابی و جذب مشتری اقدام به فروش گوشی‌های تلفن همراه دست دوم بصورت اینترنتی می‌کنند.

وی با بيان اينكه اعضای این باند، پس از دریافت مبلغ مورد معامله، از ارسال گوشی برای فرد خریدار، خودداری می‌كردند گفت: با تلاش ماموران و جمع‌آوری مدارک و ادله‌های کافی، دو عضو اين باند که دانشجو بودند، دستگیر و در تحقیقات پلیسی به بزه ارتکابی خود اعتراف کردند.

امیری تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا در ادامه تحقیقات، موارد جدید دیگری نیز در رابطه با اخذ سیم کارت تلفن همراه و افتتاح حساب به نام افراد دیگر را کشف کردند که به لحاظ اهمیت موضوع و وجود مالباختگان زیاد، اقدامات برای شناسایی و دستگیری سایر اعضا باند را در دستور کار قرار دادند.

وی با بيان اينكه کارشناسان پلیس فتا پس از استخراج دقیق مبالغ کلاهبرداری شده و شناسایی قربانیان، موفق شدند اعضا باند را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند، توضیح داد: آنچه که زمینه و بستر ارتکاب جرم را برای متهمان فضای مجازی فراهم می‌کند، دسترسی آسان آنان به کارت‌های ملی شهروندان به طرق مختلف، ضعف کنترل و نظارت مدارک ارائه شده توسط متهمان در دفاتر خدمات پستی و بانک‌ها و نیز خیانت در امانت افرادی که کارت‌های ملی شهروندان را در اختیار اين متهمان قرارداده‌اند، است.

وی گفت: با نگرش به اینکه شگرد و بستر ارتکاب جرائم تغییر کرده و مجرمان هر روز در پی شیوه و شگردهای جدید در ارتکاب جرائم هستند، قطعا اقدامات فنی و اطلاعاتی به روز پلیس فتا به نوبه خود در کشف جرائم، شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان و ناامن کردن محیط مجازی برای چنین افرادی نقش بسزایی دارد.

امیری توصیه کرد: افراد، فریب قیمت‌های نازل اجناس تبلیغی را در اینترنت نخورند و مواظب دام کلاهبرداران باشند.

کلمات کلیدی: باند کلاهبرداري اینترنت، دستگيري دانشجويان کلاهبردار، پلیس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان زنجان، انهدام باند کلاهبرداران اینترنتی

آمار بازدید: 296 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image