ارتباط مستقیم با 30949 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه سیاسی کردن علم، آفت این حوزه است

سیاسی کردن علم، آفت این حوزه است

مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، گفت: نکته‌ای که باید در علم به آن توحه ویژه‌ای شود، دوری از سیاسی کردن آن است، زیرا سیاسی کردن باعث مجهول ماندن آن خواهد شد.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه زنجان، حجت‌الاسلام عنایت‌الله شامی در جلسه تودیع و معارفه معاونان دانشگاه آزاد اسلامی شهر هیدج، افزود: ذکرعنوان کوثر در مورد این بانوی بزرگوار در قرآن، نشان از جایگاه والای ایشان دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه جایگاه کسب شده توسط حضرت زهرا(س) اکتسابی است، اظهار کرد: کسب این جایگاه به علت دختر پیامبر بودن و همسر حضرت علی(ع) بودن حاصل نشده است، بلکه با تلاش و مجاهدت این بانوی بزرگوار به دست آمده است.

شامی با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم، اظهارکرد: علم به عنوان مهم‌ترین عامل رشد انسان است و ارزش انسان نیز در همین راستا است، هر چه علم و دانش انسان وسیع‌تر باشد شخصیت وی نیز به همان اندازه تعالی پیدا می‌کند، زیرا ارزش انسان به اندازه معرفت او است.

وی با اشاره به دلایل پیشرفت علم در کشورهای اروپایی، یادآورشد: یکی از دلایل موفقیت دنیای غرب درعلم و پیشرفت‌های روزافزون آن و نداشتن نگاه متعصب به علم است، تا جایی که نسبت به جذب افراد دارای استعداد علمی از هر قشری و هر ملیتی اقدام می‌کنند.

مسوول دفترنهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به ضرورت نگرش علمی به مسایل اجتماعی، تصریح کرد: اگر به صورت علمی وارد همه مسایل اجتماعی شویم، قطعاً نتیجه مطلوب‌تری خواهیم گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از دلایل حیات جامعه بشری، تعدد آرا است و این تعدد منجر به تضارب در آرا نیز می‌شود که نتیجه این تضارب آرا به رشد عقلی و فکری افراد و نهایتاً به رشد جوامع می‌انجامد.

حجت‌الاسلام شامی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، امروز شاهد گسترش دانشگاه‌ها در سطح کشور هستیم تا جایی که تنها در خود استان زنجان 70 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند و بسیاری از دانش‌ها نیز به برکت متخصصان و اهالی علم در کشورمان بومی شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت گشترش رشته‌های مورد نیاز در دانشگاه آزاد هیدج، ادامه داد: امیدواریم این دانشگاه با همت مسوولان آن به دانشگاه جامع تبدیل شود.

در ادامه این مراسم، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج نیز با اشاره به ضرورت تعامل دانشگاه و صنعت، تصریح کرد: اقدامات خوبی در زمینه تعامل صنعت و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج صورت گرفته است که امیدواریم نتایج آن مثبت باشد و باید به حدی تلاش شود که تعامل صنعت و دانشگاه در همه دانشگاه‌های کشور مشهود باشد.

حجت‌الاسلام محمود جعفری با بیان اینکه یکی از توصیه‌های همیشگی دین اسلام به مسلمانان، فرادست بودن است، نه فرودست بودن، اظهارکرد: یکی از راهکارهای بسیار مهم در این زمینه این است که ما گوی سبقت را از جهانیان در همه بخش‌ها به ویژه زمینه‌های علمی بگیریم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج با اشاره به ضرورت تلاش برای رفع نیازهای مومنان، افزود: اگر هدف شخصی تلاش برای رفع نیازهای جامعه مسلمان باشد، خداوند متعال چنین فردی راهمواره در تمام کارها به او یاری می‌رساند.

در ادامه این مراسم، رییس شبکه بهداشت شهرستان ابهر نیز با اشاره به آغاز هفته سلامت، اظهارکرد: شعار امسال هفته سلامت "یک عمر سلامتی با خود مراقبتی" انتخاب شده است که این امر بیانگر اهمیت خودمراقبتی در پیشگیری از بیماری‌ها است.

سیداکبر موسوی در ادامه با ارایه تعریفی از خودمراقبتی، تصریح کرد: خودمراقبتی به معنای مجموعه اقدامات و فعالیت‌های آگاهانه آموخته شده و هدفداری است که توسط فرد به منظور حفظ حیات و نیز تأمین حفظ و ارتقای سلامت خود و خانواده انجام می‌شود.

وی با اشاره به عمده‌ترین دلایل مرگ و میر در کشور، اگفت: متأسفانه اولین علت مرگ در کشور با 3.39 درصد کل مرگ‌ها ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است و همچنین سرطان و حوادث جاده‌ای از دیگر دلایل مرگ و میر در کشور می‌باشد که با خودمراقبتی می‌توان از آمار آن کاست.

موسوی با بیان اینکه در بهار امسال شاهد سه اتفاق خوب در حوزه سلامت بودیم، خاطرنشان کرد: این سه اتفاق مبارک شامل ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری، اولویت دادن به سلامت در پیام نوروزی رییس‌جمهور و اختصاص 10 درصد هزینه‌ها در دور دوم هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت است که این امر بیانگر دغدغه سلامت در کشور توسط مسئولان می‌باشد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 101 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image