ارتباط مستقیم با 30949 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نگاه دولت بر علمی کردن دانشگاه‌ها و پرهیز از سیاست‌زدگی متمرکز است

نگاه دولت بر علمی کردن دانشگاه‌ها و پرهیز از سیاست‌زدگی متمرکز است

معاون وزیرعلوم تحقیقات و فناوری گفت: نگاه دولت تدبیر و امید بر علمی کردن دانشگاه‌ها و پرهیز از سیاست‌زدگی متمرکز است.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان جنوبی، مجتبی صدیقی در مراسم معارفه رئیس دانشگاه بیرجند توجه به مشکلات منطقه را یکی از رسالت‌های دانشگاه‌ها دانست و اظهارکرد: دانشگاهی که بیگانه با گرفتاری مردم و مشکلات اجتماعی منطقه خود باشد رسالت خود را به درستی ایفا نکرده است.

وی افزود: در این دوره تنها 38 دانشگاه تغییر مدیریت داشته‌اند و در آموزش عالی باید فارغ از بحث‌های مادی و سیاسی؛ الگوی مناسبی از تحول و جا به جایی‌ها داشته باشیم.

معاون وزیرعلوم تحقیقات، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آموزش عالی در دوره جدید نیازمند پرداختن به کیفیت و غنای بیشتر دانشگاه‌ها است، افزود: باید در دانشگاه بیشتر به مسئولیت‌های اجتماعی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی توجه شود.

تحصیل چهارمیلیون و 400 هزار دانشجو در کشور
معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان توجه به مشکلات منطقه را یکی از رسالت‌های دانشگاه‌ها دانست و گفت: دانشگاهی که بیگانه با گرفتاری مردم و مشکلات اجتماعی منطقه خود باشد رسالت خود را به درستی ایفا نکرده است.

صدیقی از وجود 4 میلیون و 400 هزار دانشجو در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 15 درصد در دانشگاه‌های دولتی و 85 درصد با هزینه شخصی و مردمی در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در مجموعه آموزش عالی کشور55 هزارنفر عضو هیات علمی در بخش دولتی و غیردولتی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: از این تعداد 46 درصد آنها مربی ، 38 درصد استادیار، 8 درصد دانشیار و 4 درصد استاد تمام هستند.

وی تصریح کرد: مشارکت دانشگاهیان در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای دانشگاه‌ها در دوره جدید است.

صدیقی با تاکید بر ایجاد فضای سالم و بانشاط در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: از حضور تشکل‌ها در دانشگاه‌ها در چارچوب قانون به خوبی حمایت می‌شود و فضای نقد و انتقاد در قالب کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ها بیشتر فراهم می‌شود.

وی یادآورشد: اگر در فضای دانشگاه و آموزش عالی خود را از درون نقد کنیم از بیرون سرزنش نمی‌شویم.

خراسان جنوبی از نقاط استراتژیک مدنظر وزارت علوم است
رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه اگر اعتقاد به گشایش سیاسی داریم در دانشگاه‌ها باید به این امر پرداخته شود، گفت: در دولت تدبیر و امید توسعه ارتباطات علمی بین‌المللی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی متناسب با قشر فرهیخته دانشگاهی مدنظر قرار گرفته است.

صدیقی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به عنوان یکی از نقاط استراتژیک مدنظر وزارت علوم است، تاکید کرد: ریاست دانشگاه با پرهیز از روزمرگی و با توجه ویژه به نقش هیات علمی و دانشجویان، دانشگاه را با کیفیت مناسب جلو ببرد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 139 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image