ارتباط مستقیم با 30949 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه مدیران دانشگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی بیشتر فعالیت کنند

مدیران دانشگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی بیشتر فعالیت کنند

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد یک دانشگاه غیردولتی است که بودجه آن از طریق شهریه دانشجویان تامین می‌شود. با این حال، یکی از برنامه‌های دانشگاه در آینده این است که از طریق تولیدات علمی، تولید ثروت کند.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، سید طه هاشمی در مراسم تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، خاطرنشان کرد: همه علما و اساتید مورد تکریم و احترام هستند، زیرا در جهت تولید علم و توسعه کمال حرکت می‌کنند و همه ایشان باید اساس کار خود را مطابق با شیوه استاد عالم شهید مطهری قرار دهند.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های شهید مطهری در ارتباط با دین و خطراتی که آن را تهدید می‌کند، بود. خطری که دین را تهیدد می‌کند جمود و جهالت است.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه «دین اسلام، دین توسعه، دانش و دین خاتم است»، تصریح کرد: هرگز این دین در مقابل علم، توسعه و پیشرفت ایستادگی نمی‌کند؛ بلکه هادی جامعه به طرف آن‌هاست. ولی متاسفانه امروزه از طرف بیگانگان دین اسلام طور دیگری معرفی می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: همه نقاط تاریک و تهدیدات را در دانشگاه‌ها باید مطرح کنیم، زیرا دانشگاه یک محیط علمی بوده و باید اینگونه مسایل درآن مطرح شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: نقش اساتید در شکل‌گیری فعالیت‌ها و ارزش‌های فرهنگی، بیش از70 درصد است و تنها 30 درصد آن به بخش‌های دیگر مربوط می‌شود.

وی وظیفه اساتید در دانشگاه‌ها را بسیار سنگین توصیف کرد و یادآور شد: به خاطر همین، در گذشته مخاطبان فرهنگی، دانشجویان بودند که فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها را ساماندهی می‌کردند که با یک تغییرنگاه بسیط و جامع باید زمینه را برای حضور فعالان فرهنگی در دانشگاه‌ها فراهم کنیم و کرسی‌های آزاد اندیشی و فعالیت‌های تشکل‌ها را جزو ضرورت‌های دانشگاه بدانیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما قبل از هر چیز باید امنیت را در دانشگاه ایجاد کنیم تا استاد و دانشجو اعتقادات خود را بیان کنند همچنین تلاش کنیم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی فعالیت بیشتری صورت گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید کمک کنیم تا نشاط علمی، فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ایجاد شود، تاکید کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا همه افکار، آراء و عقاید در دانشگاه‌ها بیان شود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌هایی که شورای اقتصادی دانشگاه آزاد طراحی کرده است و با تاسیس دانشگاه بنیاد، ظرف چهار سال آینده، درآمدهای دانشگاه به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌رود تا از این طریق تنها به 60 درصد شهریه دانشجویان متکی باشیم.

هاشمی با یادآوری اینکه در حال حاضر در حوزه‌های فرهنگی از شخصیت‌های تراز اول کشور در دانشگاه برخوردارهستیم، ادامه داد: هم‌اکنون هشت محور برنامه‌های فرهنگی دانشگاه مطابق با شعار راهبردی سال تعیین شده است که یکی از محورهای اصلی آن دین، اخلاق، سیاحت و تفریحات است.

وی گفت: در یک جامعه اسلامی خیلی ناپسند است که رذایل اخلاقی مانند دروغ و تهمت وجود داشته باشد؛ اما بارها می‌بینیم که از طریق سایت‌ها و بولتن‌ها به خاطر خصومت‌های شخصی برای افراد شایعه‌سازی می‌کنند.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه تکیه ما در دانشگاه در حوزه فرهنگی بیشتر در توسعه اخلاق است، افزود: باید جامعه دانشگاهی را به سمتی ببریم که اخلاق اسلامی بر آن حاکم باشد و در این راستا مدیران دانشگاه‌ها باید در حوزه‌های فرهنگی بیشتر فعالیت کنند.

هاشمی عنوان کرد: استراتژی حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد، لبخند و مدارا است که باید با تبلیغ و تشویق اخلاق انسانی رواج پیدا کند، ضمن آنکه باید زمینه فعالیت فرهنگی اساتید فراهم شود و جاذبه‌های برنامه‌های فرهنگی آنقدر بالا باشد که افراد با رضایت خودشان وارد این قبیل فعالیت‌ها شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد باید در حوزه فرهنگی اثرگذار باشند و می‌توانند خودشان یک عنصر فرهنگی باشند.

وی ادامه داد: اگر در حوزه فرهنگی با معیارهای مناسب با افراد برخورد کنیم، آن‌ها خودشان جذب حوزه فرهنگی می‌شوند.

هاشمی با بیان اینکه بودجه دانشگاه در حوزه فرهنگی از 14 دهم درصد به چهاردهم درصد رسیده است، تاکید کرد: اگر دانشگاه با نشاط شود از لحاظ علمی نیز رشد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این مراسم از اساتید برتر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز تقدیر شد.

آمار بازدید: 113 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image