ارتباط مستقیم با 30949 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه سختی‌های زندگی به زوجین رشد می‌دهد

سختی‌های زندگی به زوجین رشد می‌دهد

استاد دانشگاه و حوزه گفت: سختی‌ها را باید پذیرفت چرا که برکاتی در زندگی زوج‌های جوان دارد که اگر بدان واقف شویم، مشتاق سختی‌ها خواهیم شد.


به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا- منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری، در مراسم ازدواج دانشجویی «پیوند آسمانی» در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: زندگی انسان همواره دارای مشکلاتی است که می‌توان این مشکلات را برطرف کرد و زندگی را شیرین نمود.

وی در ادامه به بیان سه نکته برای برطرف شدن تلخی مشکلات زندگی پرداخت و افزود: نخستین عامل برطرف کننده مشکلات، رابطه عاشقانه است؛ رابطه عاشقانه به معنای گزینش عقلانی و زندگی عاشقانه است؛ همسران می‌بایست با عشق ورزیدن به یکدیگر سختی‌ها را برطرف کنند.

ماندگاری با بیان اینکه «باید عشق‌های کوچکتر را فدای عشق‌های بزرگتر کرد» افزود: عاشق همسران خود باشید ولی عشق‌تان بیشتر از عشق به خدا نباشد؛ توجه داشته باشید که شیطان رجیم سیاست گام به گام را دنبال می‌کند؛ لذا از انجام محرمات و ترک واجبات به خاطر عشق به همسر خودداری کنید.

وی اولویت‌بندی در عشق را امری ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیه 24 سوره توبه می‌فرماید «ای پیغمبر به مردم بگو اگر پدر و مادر، اقوام، همسران و... خود را از خدا، رسولش و جهاد بیشتر دوست داشته باشید، گمراه می‌شوید»؛ بنابراین همسران‌تان را بیش از خدا و اهل بیت(ع) دوست نداشته باشید.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر مراقب عشق خود به خدا باشید و آن را حفظ کنید، تمام سختی‌ها شیرین خواهد شد؛ زن و شوهر باید به خدای یکدیگر عشق بورزند؛ البته عشق به همسر نیز باید با نیت الهی باشد و یکدیگر را به خاطر خدا دوست داشته باشند.

ماندگاری تصریح کرد: عامل دوم برطرف کننده مشکلات، نگاه عارفانه است؛ یعنی انسان باید بداند به واسطه این سختی‌ها رشد می‌کند؛ عامل سوم نیز نگاه عاقلانه یا تاجرانه است؛ یعنی انسان به واسطه سختی، تجارت می‌کند؛ به عنوان مثال مردی که سختی‌های زندگی را تحمل می‌کند، پیامبر گرامی اسلام(ص) به او وعده بهشت داده‌اند؛ همچنین حضرت زهرا(س) می‌فرمایند «زنی که سختی‌های شوهرداری را تحمل کند، خداوند بهشت را برای او ضمانت کرده است».

وی اضافه کرد: عده‌ای حاضرند به جهت دریافت پول، برخی از سختی‌های دنیایی را تحمل کنند ولی حاضر به تحمل همسر خود برای رسیدن به پاداش اخروی نیستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه «اگر اجر و مزد آخرت را بدانیم، در برابر مشکلات خسته نخواهیم شد» گفت: انجام واجبات، ترک محرمات و بنده خدا بودن سخت است ولی اگر رابطه ما با همسرمان عاشقانه، عارفانه و عاقلانه باشد، تحمل مشکلات آسان خواهد شد؛ بنابراین مشکلات زندگی و بندگی را با کمک یکدیگر تحمل کنید.

ماندگاری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه «برخی فرزندآوری را یک مشکل می‌دانند» یادآور شد: اولاد، موجب نزول رحمت، برکت، نعمت و طراوت در زندگی انسان می‌شود.

وی ضمن انتقاد از شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» و با اشاره به ضرورت فرزندآوری در کلام رهبری انقلاب، به تبیین آثار منفی تک فرزندی پرداخت و یادآور شد: «نداشتن هم بازی»، «لوس شدن فرزند»، «عقده‌ای شدن» و «نداشتن عمو، عمه، دایی و خاله» از آفت‌های تک فرزندی است.

انتهای پیام

آمار بازدید: 125 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image