ارتباط مستقیم با 30949 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه برخورد با خشونت و افراط‌گرایی به ثبات سیاسی کشورها بستگی دارد

برخورد با خشونت و افراط‌گرایی به ثبات سیاسی کشورها بستگی دارد

استاد حقوق و علوم سیاسی با بیان اینکه خشونت آشکار در تروریسم و سلاح‌های کشتار جمعی وجود دارد، گفت: برخورد با خشونت و افراط‌گرایی به ثبات سیاسی کشورها بستگی دارد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بهاره سازمند عضو هیات علمی دانشگاه تهران با حضور در همایش «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» که به همت کانون مطالعات بین‌المللی و فرهنگی دانشگاه تهران برگزار شد پیرامون راه‌های برخورد با خشونت و افراطی‌گری در جهان به سخنرانی پرداخت.

وی در همین رابطه گفت: عده‌ای معتقدند که طرح «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» از آنجا که برای رضایت تمامی کشورها و تصویب در شورای امنیت بوده بسیار کلی بیان شده است و اگر وارد مصادیق این طرح شویم اختلاف نظرهای بسیاری به وجود می‌آید.

این استاد دانشگاه ادامه داد: با توجه به سطحی که ما می‌خواهیم خشونت و افراطی‌گری را بررسی کنیم مصادیق آن متفاوت خواهد بود. بر همین اساس اولین مناقشه در همین حوزه به وجود می‌آید.

سازمند خاطرنشان کرد: وقتی ما از خشونت و افراطی‌گری صحبت می‌کنیم بحث در مورد تهدیدات نیز به میان می‌آید که آن هم بر دو نوع تهدیدات سنتی و فراملی است.

وی در مورد تهدیدات سنتی گفت: این نوع تهدید بیشتر دولت‌محور است که تهدید هم از جانب دولت است و هم علیه دولت، مانند آنچه که در جنگ سرد رخ داد.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: دسته دیگر تهدیدات جنبه فراملی دارد و محدود به دولت نمی‌شود و به صورت سازماندهی شده حمایت می‌شوند البته ما خشونت آشکار را در تروریسم و سلاح کشتار جمعی مشاهده می‌کنیم.

سازمند در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: البته ثبات سیاسی کشورها در برخورد با خشونت و افراطی‌گری تاثیرگذار است البته گاهی اوقات نیز لازم است مبارزه با تروریسم در داخل کشورها صورت گیرد که بعضی دولت‌ها این اقدام را نمی‌پذیرند چراکه این اقدام را مداخله در امور داخلی خود می‌دانند.

انتهای پیام/

آمار بازدید: 154 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image