ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه 2700 میلیارد تومان پروژه در حال احداث در آموزش عالی

2700 میلیارد تومان پروژه در حال احداث در آموزش عالی

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیرعلوم از 2700 میلیارد تومان پروژه در حال احداث در آموزش عالی خبر داد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد حسین امید در همایش معاونان اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه‌ها، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط با صنعت را از جمله راهکارهای تنوع بخشی به درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها دانست و گفت: معادل 2700 میلیارد تومان پروژه در حال احداث در آموزش عالی وجود دارد که با در نظر گرفتن بودجه‌های موجود و میزان بالقوه افزایش قیمت‌ها برای اتمام آن به 20سال زمان نیاز داریم، بنابراین دانشگاه‌ها باید حتما به کسب در آمدهای دیگر علاوه بر بودجه دولت توجه کنند که استفاده از ظرفیت خیرین از جمله این راهکارهاست.

وی افزود: اساسنامه بنیاد خیرین دانشگاهی ابلاغ شده است و دانشگاه‌ها می‌توانند در این بنیادهای غیردولتی عضو شده و از کمک‌های خیرین در ایجاد فضاهای آموزشی، خوابگاهی، پژوهشی و ورزشی بهرمند شوند.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیرعلوم با بیان اینکه بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها باید مورد توجه مسئولان دانشگاه‌ها بویژه معاونان اداری و مالی قرار گیرد، تصریح کرد: کوچک سازی و چابک سازی بدنه آموزش عالی از سیاست‌های وزارت علوم در ستاد اصلی، دانشگاه‌ها و مراکز تابعه است و این وزارتخان برنامه تفویض اختیارات به دانشگاه‌ها را دارد.

امید با اشاره به مشکلات مالی دانشگاه‌ها در سال‌های 91 و 92، گفت: اواخر سال 1392 از طرف دولت به دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای شد و در عموم دانشگاه‌ها تا میانگین 95 درصد اعتبارات و در برخی تا 99 درصد بودجه مصوب تخصیص اعتبار صورت گرفت که به دانشگاه‌ها برای جبران مشکلات مالی کمک زیادی کرد.

وی افزود: هم چنین در اواخر سال گذشته از طریق وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز 270 میلیارد تومان در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفت که این نیز کمک خوبی برای آموزش عالی بود.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد علاوه بر بودجه دانشگاه‌ها مبلغ 180میلیارد تومان از طریق معاونت نظارت راهبردی در اختیار آموزش عالی قرار گیرد تا بین دانشگاه‌هایی که با در نظر گرفتن معیار سرانه دانشجویی بودجه کمتری دریافت کرده‌اند، توزیع شود.

امید با بیان اینکه در سال 92 پیگیری‌های زیادی برای اختصاص بودجه دانشگاه‌ها براساس سرانه دانشجویی صورت گرفت که در قانون بودجه عملیاتی نشد، اظهار کرد: برای سال 94 قطعا بودجه دانشگاه‌ها بر اساس سرانه دانشجویی اختصاص خواهد یافت و تعداد دانشجویان، دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی دایر، معیار توزیع اعتبار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 244 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image