ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه هدف دولت ایجاد تسهیلات مناسب در حوزه زیست‌فناوری است

هدف دولت ایجاد تسهیلات مناسب در حوزه زیست‌فناوری است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: وظیفه و هدف دولت، ایجاد تسهیلات مناسب در حوزه زیست‌فناوری است که این کار با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در تمام ستادهای فناوری‌های راهبردی و از جمله ستاد زیست فناوری امکان‌پذیر می‌شود.

به گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در نخستین کنگره بین المللی و سیزدهمین کنگره ژنتیک ایران گفت: تعداد نخبگان در حوزه بایوتکنولوژی آمار خوبی را نشان می‌دهد و باید برای رفع مشکلات و موانع مربوط به این حوزه تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین منابع استفاده از ظرفیت نخبگان در کشور، ارتباط گیری با انجمن‌های علمی و استفاده از ظرفیت‌های انجمن‌های علمی است. بر همین اساس، استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه زیست فناوری هنر ما است و به ما کمک می‌کند تا بتوانیم بازار این حوزه را به دست بگیریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با انتقاد از عدم جذب مناسب نخبگان در کشور گفت: این موضوع یکی از مشکلاتی است که باید برای رفع آن چاره‌ای اندیشید. دولت باید برای ایجاد انگیزه در نخبگان و جذب آنها در حوزه علم و فناوری تلاش و شرایط به کارگیری و استفاده از آنها در کشور را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضای مجازی در این حوزه نیز بسیار اهمیت دارد، افزود: یکی از کارهای ما برای استفاده کامل از حوزه زیست فناوری، توسعه فضای مجازی است که کمک موثری به ما در شناسایی و استفاده از فناوری‌ها می‌کند.

ستاری همچنین گفت: فعالیت‌های ستاد زیست فناوری به دو بخش تقسیم می شود، یکی تحقیقات در مرز دانش و دیگری تجاری‌سازی علم. تجاری سازی علم در کشور بسیار ضروری است و نماد اصلی ورود علم به جامعه و بین مردم است به همین دلیل این بخش نقش مهمی در زندگی مردم خواهد داشت و با این کار می‌توان استفاده از فناوری را در زندگی مردم دید.

وی افزود: تجاری سازی یکی از مهم‌ترین فرآیندهای استفاده از علم و فناوری است که می تواند در زندگی افراد تاثیرگذار باشد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به راهکارهای حمایت از تحقیقات و فناوری در حوزه زیست فناوری و شناسایی نخبگان ابراز کرد: وظیفه و هدف دولت، ایجاد تسهیلات مناسب در حوزه زیست فناوری است که این کار با توسعه شرکت های دانش بنیان در تمام ستادهای فناوری‌های راهبردی و از جمله زیست فناوری امکان پذیر می‌شود.

ستاری در ادامه تصریح کرد: روش‌های فعلی، کامل و جامع نیست باید آنها را تغییر داد تا با تغییر روش بتوانیم از پژوهشکده‌ها بیشترین استفاده را ببریم و از ظرفیت‌های آنها نیز به طور کامل بهره مند شویم.

نخستین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره ژنتیک ایران با همکاری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 3 تا 5 خردادماه برگزار می‌شود.

در این کنگره، متخصصان خارجی و شخصیت‌های برجسته خارجی فعال در عرصه علم ژنتیک حضور خواهند یافت. برنامه اصلی این رویداد علمی و فناوری، فراهم شدن فضایی برای تبادل تجربیات در حیطه‌های تجاری‌سازی و فناوری است.

همچنین در بخش جنبی این کنگره، جشنواره فرهنگی هنری ژنتیک برگزار می‌شود که محورهایی مانند ژنتیک گیاهی، جانوری، انسانی، سلول‌های بنیادی و غیره دارد. پذیرفته‌شدگان در این بخش به ارائه مقاله خواهند پرداخت و به برگزیدگان نیز، هدایایی اهدا خواهد شد.

آمار بازدید: 221 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image