ارتباط مستقیم با 30949 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نشر اهداف و اندیشه‌های والای امام خمینی در دانشگاه‌ها ضروری است

نشر اهداف و اندیشه‌های والای امام خمینی در دانشگاه‌ها ضروری است

سرپرست دانشگاه پیام نور بیجار گفت: نشر اهداف و اندیشه‌های والای امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها ضروری است چرا که افکار امام افکاری متعالی و برگرفته از مکتب الهی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، هوشنگ گوهرچینی بعد از ظهر امروز در نشست علمی فرهنگی امام و دانشگاه ویژه گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) که با هدف بررسی راه‌های گسترش آثار امام راحل در میان دانشگاهیان با حضور هیئت علمی و اساتید در دفتر ریاست دانشگاه پیام نور برگزار شد با تسلیت ارتحال جانسوز معمار کبیر انقلاب، بر لزوم نشر آثار امام خمینی و مطالعه آن در دانشگاه‌ها میان جوانان تاکید کرد.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه دانشگاه‌ مبدا تحولات هر جامعه است، اظهار کرد: دانشگاه‌ها از مهم‌ترین نهادهای علمی هر جامعه‌ای است که هر گونه تحولی در آن موجب تحول در جامعه خواهد شد.

سرپرست دانشگاه پیام نور بیجار گفت: دانشگاه‌ها باید اسلامی شوند و یکی از مهمترین عوامل اسلامی شدن دانشگاه‌ها تدوین صحیح علوم انسانی بر اساس علوم اسلامی است.

گوهرچینی اسلامی شدن دانشگاه‌ها را رهایی از وابستگی و استقلال فکری و تقویت فرهنگ اسلامی و ترویج آن عنوان کرد و تحقق آن را منوط به اتکا و خودباوری جوانان و دانشگاهیان دانست.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی با وجود تمامی محدودیت‌ها با استقلال کامل دشمن را شکست داده و از آزمون الهی سربلند بیرون آمدیم، گفت: استقلال در دانشگاه‌ها نیز با اتکا به خودباوری و دانش و فرهنگ و به دور از وابستگی به غرب محقق خواهد شد.

گوهرچینی با بیان اینکه باید از ورود تفکرات غرب به دانشگاه‌ها جلوگیری کرد، افزود: با ورود تفکرات و اندیشه‌های غرب نه تنها دانشگاه‌ها از مسیر اسلام خارج خواهند شد بلکه به طور کامل از میان می‌روند.

سرپرست دانشگاه پیام نور انسان‌سازی را یکی از کارکردهای دانشگاه بیان کرد و گفت: دانشگاه‌ها علاوه بر این مهم، انتقال دهنده دانش بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام به دانشجویان هستند.

وی با بیان اینکه غرب و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چشم طمع و امیدشان به گمراهی جوانان و نشر فرهنگ غرب در دانشگاه‌ها است بر توجه و آگاهی جوانان و اساتید دانشگاه‌ها در این خصوص و جلوگیری از آن تأکید کرد.

گوهرچینی با اشاره به وصیت‌نامه سیاسی امام خمینی(ره) گفت: نباید اجازه دهیم دانشگاه‌های ما به دست اجانب بیفتد و باید از ورود نااهلان به این فضای علمی، فرهنگی و اسلامی جلوگیری کنیم.

آمار بازدید: 115 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image