ارتباط مستقیم با 30949 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تحصیلات تکمیلی در آسیا، ابزار رشد اقتصادی

تحصیلات تکمیلی در آسیا، ابزار رشد اقتصادی

آموزش عالی در آسیا طی دهه‌های اخیر شاهد رشد انفجاری بوده و همین امر کشورهای آسیایی را بر آن داشته تا برای پاسخگویی به این رشد، برنامه‌های‌ آموزشی مقطع کارشناسی ارشد را گسترش دهند.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میزان ثبت‌نام‌ها در دانشگاه‌ها طی دهه‌های اخیر در سراسر آسیا رشد چشمگیری داشته و از 20 میلیون دانشجو در سال 1980 میلادی به 84 میلیون دانشجو در سال 2011 میلادی رسیده است. برای جوابگویی به این رشد قابل توجه، برنامه‌های آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد در دو بعد جذب استاد بیشتر و ارتقای سطح علمی استادان گسترش می‌یابند. توسعه بیشتر مقطع کارشناسی ارشد منتهی به نتایج مثبت خواهد شد. به عنوان مثال در سال 2002 میلادی در فیلیپین تنها 8 درصد از اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مدرک دکتری و 26 درصد دیگر نیز مدرک کارشناسی ارشد داشتند این در حالی است که در سال 2012 میلادی این رقم به ترتیب به 13 درصد و 41 درصد افزایش یافت.

از دید دولت‌ها نیز توسعه دوره کارشناسی ارشد مزایای جانبی و جذاب دیگر دارد. بسیاری از دولت‌ها، دانشگاه‌ها را به عنوان مراکز تحقیقاتی تلقی می‌کنند که قادرند سودآوری اقتصادی بسیاری برای کشور داشته باشند. از آنجا که بیشتر تحقیقات علمی در مقطع کارشناسی ارشد انجام می‌شوند لذا توسعه این مقطع به عنوان ابزاری برای رشد اقتصادی کشورها به حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی‌ورلدنیوز، بنابر آخرین گزارشی که از سوی یونسکو با موضوع توسعه آموزش در آسیا منتشر شده، شاهد رشد نظام آموزش عالی مالزی و تایلند در مقطع کارشناسی ارشد هستیم. دولت‌های این دو کشور معتقدند سرمایه‌گذاری در آموزش، نیروی کاری تحصیلکرده را تربیت می‌کند و حضور نیروهای متخصص تحصیلکرده با جذب سرمایه‌های خارجی، اقتصاد ملی را توسعه می‌دهد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 201 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image