ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار سایر اخبار بروزرسانی و راه‌اندازی رشته‌های جدید کار و دانش

بروزرسانی و راه‌اندازی رشته‌های جدید کار و دانش

مدیرکل دفتر کارو دانش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا رشته‌های جدیدی در شاخه کار و دانش در سال تحصیلی جدید دایر خواهند شد، گفت: در صورت اعلام نیاز بخش صنعت، کشاورزی و خدمات، راه‌اندازی رشته‌های جدید در دستورکار قرار می‌گیرد. این امر در جریان است و امسال رشته‌های مختلف یا بروزرسانی و یا راه‌اندازی می‌شوند.



مهندس مصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه 440 هزار دانش‌آموز در پایه دوم و سوم در شاخه کار و دانش تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: امسال نیز متناسب با آنچه که اسناد فرادستی و تکالیف قانونی مشخص کرده، دستوراتی در راستای توسعه مراکز کار و دانش به استان‌ها ابلاغ شده است.


وی به انعطاف شاخه کار و دانش در زمان، مکان، محتوای اجرا و پوشش صد در صدی ایجاد شده در تمام نقاط کشور اشاره و عنوان کرد: امر توسعه متناسب با سیاست وزارت آموزش و پرورش، شرایط استان‌ها و نیاز ملی و منطقه‌ای ما در سال جدید صورت می‌پذیرد.


مدیرکل دفتر کارو دانش وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از سیاست‌ها برون‌سپاری و استفاده از ظرفیت خارج از آموزش و پرورش متناسب با نیاز بازار کار و در جهت ارتقای بهره‌وری است. در همین راستا سعی می‌کنیم مشارکت‌هایی را در تجهیز و آموزش جلب کنیم.


آذرکیش با اشاره به اینکه در شاخه کار و دانش شرایط آموزش ما تعاملی و تقاضامحور است، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌های خوبی با وزارتخانه‌ها و نهادهای ذیربط در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات در حال تدوین و یا انعقاد است.


وی افزود: در مجموع بیش از 260 رشته در زمینه صنعت، کشاورزی و خدمات داریم.


مدیرکل دفتر کارو دانش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا رشته‌های جدیدی در شاخه کار و دانش در سال تحصیلی جدید دایر خواهند شد؟ گفت: آموزش‌های کار و دانش بروز هستند و متناسب با نیازهای ملی و منطقه‌ای طراحی شده‌اند و همیشه این امکان وجود دارد که به علت انعطاف موجود، رشته‌هایی اضافه یا کم شوند. به عنوان مثال سال‌ها پیش آموزش تعمیر تلویزیون‌های سیاه و سفید را داشتیم، بعد تلویزیون‌های رنگی آمدند و حالا آموزش تعمیر موبایل را داریم.

آذرکیش افزود:‌ بنابراین در صورتی که متولیان امر در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات به آموزش و پرورش اعلام نیاز کنند، راه‌اندازی رشته‌های جدید در قالب همکاری و چارچوب استانداردی که معرفی می‌کنیم و محتوایی که آنها در فهرست سیاست‌های آموزش و پرورش ارائه می کنند در دستورکار قرار می‌گیرد. این امر در جریان است و رشته‌های مختلف یا بروزرسانی و یا راه‌اندازی می‌شوند.


وی با بیان اینکه آموزش‌ کار و دانش بیشتر بر استانداردسازی آموزش‌های غیر رسمی تاکید دارد، گفت: وزارت آموزش و پرورش متولی آموزش رسمی و سازمان فنی و حرفه‌ای متولی آموزش غیر رسمی مهارت‌های فنی در کشور است. اکنون تفاهم‌نامه‌ای در راستای تحقق این امر با سازمان فنی‌و حرفه‌ای کشور امضا شده است.

آمار بازدید: 170 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image