ارتباط مستقیم با 30949 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه مهمترین مشکل دانشجویان جدیدالورود چیست؟ (7 مهر 91)

مهمترین مشکل دانشجویان جدیدالورود چیست؟ (7 مهر 91)

مدیر کل فرهنگی دانشگاه ارومیه گفت: انتظار واگذاری بار تربیتی دانشجویان بر دانشگاه از سوی خانواده‌ها، صحیح نیست.



دکتر بهمن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهي خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، افزود: برقراری ارتباط مداوم بین سه ضلع خانواده، دانشجو و دانشگاه امری ضروری است که متاسفانه این امر از سوی خانواده‌ها مورد بی‌مهری و کم‌توجهی قرار می‌گیرد و انتظار دارند که دانشگاه تمامی بار تربیتی را بر دوش بگیرد.


وی در ادامه خلا ناشی از فضای بین مدرسه و دانشگاه را از مهمترین مشکلات دانشجویان جدیدالورود برشمرد و تصریح کرد: در این راستا معاونت فرهنگی دانشگاه با همکاری تشکل‌ها و نهادهای مختلف دانشجویی همه ساله با ایجاد ارتباط بین دانشجویان جدیدالورود با دانشجویان موفق سال‌های گذشته و همچنین در اختیار قرار دادن تجربیات علمی فرهنگی اجتماعی و سیاسی آنان سعی در سازگاری دانشجویان با محیط جدید می‌کند.


دکتر حسینی ادامه داد: سیستم مشاوره‌ای دانشجویی و راه اندازی نشریه پرسمان نیز از دیگر راهکارهای دانشگاه است که تاثیر به سزایی در پرکردن این خلا دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه همچنین با اشاره به برگزاری دو برنامه ویژه جدیدالورودی‌های دانشگاه ارومیه شامل جلسه معارفه و کارگاه‌های پویای فرهنگ سلامت تصریح کرد: جلسه معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه ارومیه در 10 و 11 مهرماه بصورت تفکیکی در سالن شهید چمران این دانشگاه برگزار خواهدشد.


وی اظهار داشت: کارگاه‌های پویای فرهنگ سلامت که برای دومین بار در دانشگاه اجرا می‌شود شامل استفاده از اساتید متخصص روانشناسی و مطلعین با مواد مخدر جهت آشنایی دانشجویان با مهارت های زندگی دانشجویی و نیز آشنایی با مضرات و آسیب‌های مواد مخدر و روش‌های پیشگیری از هرگونه مبتلا شدن به آن است.


حسینی همچنین معرفی و شناسایی فعالیت‌های فرهنگی به دانشجویان جدیدالورود را یکی دیگر از مشکلات این معاونت برشمرد و تاکید کرد: متاسفانه در مدارس بجز انجمن اسلامی دانش آموزان و بسیج دانش‌آموزی نهادها و یا تشکل‌های دیگری فعالیت ندارند که این امر موجب نا آگاهی دانشجو نسبت به فعالیت‌های فرهنگی در عرصه آموزش می‌شود.

کلمات کلیدی: دانشجویان جدیدالورود، مشکلات دانشجویان جدیدالورود، خلا ناشی از فضای بین مدرسه و دانشگاه، سال تحصیلی جدید

آمار بازدید: 478 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image