ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه معاون فرهنگی کمیته امداد: 500هزار دانش‌آموز و دانشجو از خدمات امداد بهره می‌برند

معاون فرهنگی کمیته امداد: 500هزار دانش‌آموز و دانشجو از خدمات امداد بهره می‌برند

نخستین اردوگاه فرهنگی و تربیتی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی به بهره برداری رسید.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد اکبر میرشکار معاون فرهنگی کمیته امداد در این مراسم که در منطقه "دهنوی" شهر یاسوج برگزار شد، گفت: این اردوگاه 22مین اردوگاه تربیتی فرهنگی کمیته امداد است که برای ارائه خدمات و برنامه های فرهنگی به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: امید است با توسعه هرچه بیشتر، این اردوگاه بتواند در سال آینده میزبان استانهای دیگر باشد.

میرشکار اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم در کمیته امداد بحث توانمندسازی مددجویان در زمینه های اقتصادی، فکری و فرهنگی است.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان، تعداد 400هزار دانش آموز، 100 هزار دانشجو و 2020 نخبه از خدمات ویژه کمیته امداد بهره مند هستند.

میرشکار اضافه کرد: تعداد 22 اردوگاه فرهنگی و تربیتی، 104 کانون فرهنگی در دو شیفت و 100 خوابگاه دانش آموزی برای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان کمیته امداد در کشور تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه این مراکز فرهنگی جلوی ترک تحصیل دانش آموزان را گرفته و انسانهای بزرگی را تربیت کرده است، گفت: از این حرکت توانمندسازی فرهنگی و فکری تعداد 340 هزار نفر بهره مند شده اند و امروز در سطوح مختلف مدیریتی خدمت می کنند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور ابراز امیدوار کرد که این مراکز فرهنگی و بخصوص اردوگاههای کمیته امداد طوری گسترش یابند که نه تنها برای خانواده های کمیته امداد بلکه برای همه نیازمندان مورد استفاده قرار گیرد و بتوانیم پیام فرهنگی را منتقل کنیم.

میرشکار هدف از تأسیس اردوگاههای فرهنگی تربیتی و برپایی اردو در این اردوگاهها را تعمیق باورهای دینی خانواده ها، ارتقاء سطح علمی و فرهنگی دانش آموزان، آموزش مهارت‌ها و سبک زندگی و ایجاد نشاط و شادی اسلامی در خانواده ها عنوان کرد.

همچنین سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: تمام نهادهای حمایتی باید افراد را به نقطه ای برسانند که در رقابت باشند و باید با زمان بندی و برنامه ریزی صحیح افراد را به توانمندی رساند.

وی با تقدیر از برنامه ها و اقدامات کمیته امداد بخصوص در بحث توانمندسازی مددجویان، تصریح کرد: توانمندسازی و خودکفا کردن نیازمندان کار بسیار بزرگی است و بهترین طرح ها، طرح های کمیته امداد است که بیشترین بازده را دارد.

خادمی ابراز امیدواری کرد: طرح های توانمندسازی و خودکفایی مدجویان بیش از گذشته استمرار و تداوم یابد.

همچنین غلام محمد زارعی، نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی از توجه کمیته امداد به مسائل فرهنگی مددجویان تقدیر کرد و افزود: مسئولان جمهوری اسلامی هرجا که قدم می گذارند هدف آنها کمک به ارتقاء سطح فرهنگ جامعه است و انشاءالله که بتوانیم در فرصت های بدست آمده با بذل، بخشش و انفاق در راستای کمک به همنوعان خود و توانمندسازی آنها گام برداریم.

همچنین حجت الاسلام سیدعلی محمد بزرگواری، نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: باید در راستای قناعت طبع جامعه هدف گام برداشت و عزت نفس را برای مددجویان به ارمغان آورد.

همچنین سیدغلامرضا متقی، مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم تأسیس اردوگاههای کمیته امداد را یکی از مهمترین اقدامات این نهاد در راستای توجه به مسائل فرهنگی عنوان کرد.

وی اظهارکرد: در همین راستا اردوهای این اردوگاه با حضور 80 مادر و دختر به مدت دو روز آغاز شده است.

وی هدف از برگزاری اردوها را تعمیق باورهای دینی، ارتقاء سطح فرهنگی مددجویان و آموزش مهارت ها و سبک زندگی و ایجاد شادی و نشاظ در میان خانواده ها عنوان و بیان کرد: در سال جاری این اردوها به صورت استانی برگزار می شود و از سال آینده میزبان اردوهای کشوری خواهیم بود.

آمار بازدید: 228 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image