ارتباط مستقیم با 30949 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اجرای طرح یک روز بانشاط پنج شنبه‌ها در 2000 دبستان از مهرماه

اجرای طرح یک روز بانشاط پنج شنبه‌ها در 2000 دبستان از مهرماه

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تبیین مهمترین برنامه‌های این معاونت در سال جاری پرداخت.


به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ دکتر حمیدرضا کفاش در میزگرد آموزش و پرورش در تراز سند تحول بنیادین که در سومین روز از سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور برگزار شد، با بیان اینکه از مجموعه راهکارهای سند تحول بنیادین که عموما متوجه مسئله تربیت است، چهار راهکار مستقیما به مسائل پرورشی و لزوم برنامه‌ریزی‌های جدید در این خصوص اشاره دارد، عنوان کرد: علاوه بر این، سیاست‌های پنج گانه وزیر آموزش و پرورش نیز مدنظر ماست و به استراتژی همیشگی آموزش و پرورش مبنی بر ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در برنامه ریزی‌هایمان توجه داریم.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید طرح یک روز با نشاط پنج شنبه‌ها را در 2000 مدرسه ابتدایی به صورت آزمایشی اجرا می‌کنیم. اجرای این طرح همزمان مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد. در پایان سال اگر نتایج مثبت بود اجرای طرح پنج شنبه‌ها ادامه خواهد یافت و اگر نتایج منفی باشد اجرای این طرح متوقف خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین از تدوین کتاب کار و راهنمای عمل فعالیت پرورشی مدارس خبر داد و گفت: این کتاب از مهرماه مبنای کار مربیان قرار می‌گیرد و به همین خاطر صدور هرگونه دستور العمل از سوی ادارات،‌ مناطق و ستاد ممنوع خواهد بود.

کفاش افزود: دوره آموزشی برای آشنایی مربیان با این کتاب کار پیش بینی شده است.

وی همچنین به توسعه تشکل‌های دانش آموزی اشاره و عنوان کرد: کتابی برای چگونگی عملکردهای دانش آموزی تدوین شده که مبنای فعالیت تشکل‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: باز آموزی مربیان پرورشی و احیای طرح مربیان برتر و ممتاز را در دستور کار داریم تا تحرک،‌ بروز رسانی و بهسازی نیروی انسانی اتفاق بیفتد.

کفاش از تدوین طرح نظام جامع مشاوره،‌ هدایت تحصیلی و تربیت شغلی دانش آموزان تا پایان امسال خبر داد و گفت: ماهنامه تربیت و تربیت سیاسی به عنوان ضمیمه نیز در راستای تحلیل انتظارات دولت از آموزش و پرورش با شکل جدید از مهرماه عرضه می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام شده توسعه و تجهیز کتابخانه‌های کلاسی با همکاری وزارت ارشاد و معاونت آموزش ابتدایی است. در واقع توسعه کتابخانه‌های درسی با اولویت مدارس ابتدایی انجام می‌شود. این کار را با وسعت بالا در شش ماهه اول امسال انجام می‌دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین به تفاهم نامه سازمان سینمایی وزارت ارشاد با آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد:‌ در این راستا 180 سالن آموزش و پرورش را تبدیل به سالن سینمای دانش آموزی می‌کنیم.

کفاش همچنین ضمن اعلام این خبر که بازنویسی کل آثار شهید مطهری آغاز شده است گفت:‌ این کتب به عنوان یک فعالیت فوق برنامه در دستور کار قرار دارد و از اول مهرماه در اختیار دانش آموزان مقطع متوسطه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: از جمله دیگر اقدامات در دستور کار، طرح حفظ موضوعی آیات قرآن کریم و انس با اهل بیت و احیای دار القرآن‌هاست.

کفاش از بازنگری در فعالیت مدارس قرآنی خبر داد و گفت: مقرر کردیم 5000 معلم قرآنی حتما در مدارس قرآنی سازماندهی شوند، سپس اگر معلم قرآن مازاد باقی ماند به عنوان مربیان پرورشی و سپس به عنوان آموزگار به کار گرفته شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از توسعه اردوگاه‌ها، دار القرآن‌ها، نمازخانه ها و مراکز مشاوره، تقویت شوراها و مجلس دانش آموزی، اجرای سند توسعه اقامه نماز و کیفیت بخشی به ارزشیابی در حوزه پرورشی خبر داد و گفت: به سمت گزارش‌های کاغذی نمی‌رویم و هیات‌های ارزشیابی را در مناطق مستقر خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای اعزام دانش آموزان به حج عمره و عتبات عالیات گفت: بر این اساس اعزام دختران به همراه مادر و اعزام پسران به همراه پدرشان به سفرهای زیارتی از آبان ماه در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گفته کفاش، توسعه اردوهای راهیان نور، توسعه سفرهای زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس از جمله دیگر برنامه‌های این معاونت است که در همین راستا سهمیه سفر دانش آموزان به مشهد مقدس در سال جاری افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

آمار بازدید: 137 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image