ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پیام نور رئیس دانشگاه پیام نور جیرفت: با روند کاهشی دانشجو روبرو شده‌ایم

رئیس دانشگاه پیام نور جیرفت: با روند کاهشی دانشجو روبرو شده‌ایم

رئیس دانشگاه پیام نور جیرفت با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور جیرفت 2460 دانشجو دارد، گفت: طی یک سال اخیر با روند کاهشی دانشجو روبرو شده‌ایم، البته هر ساله حدود 500 نفر دانشجو نیز در این دانشگاه مهمان می‎شوند.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "میثم عارفی" در نشست خبری اظهارکرد: در منطقه جنوب کرمان در مجموع شش واحد دانشگاه‎ پیام نور با تعداد حدود 9000 نفر دانشجو وجود دارد.

وی تصریح کرد: در دانشگاه پیام نور جیرفت رشته کارشناسی ارشد ادبیات فارسی راه‎اندازی شده که 126 نفر دانشجو در آن تحصیل می‎کنند و اکثر آن‎ها غیربومی هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه هم‎اکنون 20 رشته کارشناسی و یک رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه راه‎اندازی شده است، گفت: همچنین دانشگاه هفت عضو هیئت علمی دارد که دو نفر دکترا و پنج نفر کارشناس ارشد هستند.

عارفی خاطرنشان کرد: قرار بود که رشته کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی در دانشگاه راه‎اندازی شود و بر همین اساس با سه استاد قرارداد امضا کردیم، اما این امر تاکنون محقق نشده به همین دلیل تلاش می‎کنیم تا در سال آینده این رشته فعال شود.

وی بیان کرد: در ابتدای کار، این دانشگاه در ساختمانی به مساحت 7000 متر مربع فعالیت خود را آغاز کرد، اما با توجه به رو به رشد بودن آن و افزایش تعداد دانشجویان در پی ایجاد زیرساخت‎ها بودیم.

عارفی تصریح کرد: بر همین اساس احداث یک ساختمان در سه طبقه با متراژ 2200 متر مربع آغاز شد که هم‎اکنون بیش از 50 درصد آن احداث شده و فاز دوم نیز به مناقصه گذاشته شده و در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: همچنین به دلیل تدریس رشته تربیت‎بدنی نیازمند یک سالن چندمنظوره برای فعالیت‎های ورزشی بودیم که مجوز ساخت آن اخذ و مرحله اول آن تا ایجاد سقف انجام شد.

وی افزود: در ضلع جنوب غربی ساختمان شماره یک دانشگاه نیز مهمان‎سرایی در سه طبقه در حال احداث است که اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا یک ماه آینده به اتمام می‎رسد.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان جیرفت گفت: در بحث محوطه‎سازی نیز با مرکز استان توافقنامه‎ای به امضا رسیده و پیمانکار آن مشخص شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‎شود.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان جیرفت با بیان اینکه در حال پیگیری راه‎اندازی ستاد شاهد برای برنامه‎ریزی و کمک به دانشجویان شاهد و ایثارگر هستیم، گفت: همچنین توسط دانشگاه کلاس‎های تقویتی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر و افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد برگزار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه 1800 جلد کتاب عمومی و علمی در کتابخانه دانشگاه وجود دارد، بیان کرد: کانون بسیج استادان دانشگاه پیام نور با عضویت فعال 100 نفر کمک بسیار زیادی به دانشگاه کرده است.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان جیرفت اظهار کرد: همچنین شش کانون فرهنگی قرآن و عترت، مهدویت، حجاب و عفاف، امداد و نجات، موسیقی و تئاتر در این دانشگاه راه‎اندازی شده و هم‎اکنون در حال فعالیت است.

عارفی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 20 نفر از دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد روزانه پذیرفته شده‎اند، خاطرنشان کرد: قبولی دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نشاندهنده کیفیت آموزشی این دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه بخش پژوهشی و کارآفرینی دانشگاه نیز فعال و مقاله‎های خوبی در همایش‎های مختلف ارائه شده است، اظهار داشت: وضعیت آزمایشگاه دانشگاه پیام نور جیرفت نیز به اذعان مسئولان نسبت به سایر واحدهای استان مطلوب و مورد قبول بوده، البته برای تجهیز بیشتر آن قول مساعد داده شده است.

عارفی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور بیشترین حقوق را نسبت به سایر دانشگاه‎ها به استادهای خود پرداخت می‎کند، تصریح کرد: استادانی در دانشگاه ماندگار هستند که از نظر علمی در سطح بالاتری قرار داشته و دانشجویان از رفتار و کردار آنان نیز رضایتمندی داشته باشند.

عارفی شعار دانشگاه پیام نور را «آموزش برای همه، همه وقت و همه جا» ذکر و عنوان کرد: شاید نوع گسترش این دانشگاه سئوال‎برانگیز باشد، اما از نظر کیفیت و محتوایی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و شائبه قارچ‎گونه بودن آن را نفی می‎کند.

آمار بازدید: 313 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image