ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جنبش علمی ایران شگفت انگیز است/ تحصیل 500 هزار دانشجوی خانم در الأزهر

جنبش علمی ایران شگفت انگیز است/ تحصیل 500 هزار دانشجوی خانم در الأزهر

قم - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر گفت: از جنبش علمی در ایران شگفت زده شدم و امیدوارم بتوانیم روابطی با موسسات ایران برقرار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمود کریمه قبل از ظهر چهارشنبه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، مدیر حوزه علمیه خواهران کشور اظهار کرد: علم آموزی در اسلام بر مرد و زن واجب است و تبلیغ اسلام نیز با کمک زن مسلمان آغاز شد و نقش پیشتاز حضرت خدیجه(س) را نباید فراموش کنیم.

وی بیان داشت: اولین کتابی که تالیف شده و احادیث در آن گردآوری شده متعلق به حضرت فاطمه زهرا(س) است و تلاش زنان مومن و همسران پیامبر اسلام در این زمینه را نیز نباید فراموش کرد.

استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر عنوان کرد: در سوره احزاب خداوند می‌فرماید به یاد آورید آنچه در خانه‌هایتان از آیات و حکمت خدا بیان می‌شود و نقش حضرت فاطمه زهرا(س) در تبلیغ اسلام و استواری و استقامت ایشان در کنار رسول خدا(س) را به یاد آورید.

وی ابراز کرد: مجموعه‌ای مفاهیم غلط نسبت به زن در این زمان به وجود آمده که به ما ارث رسیده و آن نتیجه عادت‌هایی از پیشینه و عادت‌های مردانه‌ است.

احمد محمود کریمه در این زمینه ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) زنان را همتای مردان عنوان کرده‌اند و مشوق بسیاری از علما مادر یا خواهران آنها بوده است.

حضرت زینب(س) با صلابت در مقابل ظلم ایستادگی کرد

استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر افزود: هنگامی که از قهرمان‌ها سخن می‌گوییم حضرت زینب (س) را به یاد می‌آوریم، بانویی که با صلابت در مقابل ظلم ایستادگی کردند و درس‌هایی از مکارم اخلاقی ارائه دادند.

وی با اشاره به اصلوب آموزش بانوان در دانشگاه الازهر تصریح کرد: از دهه 60 تاکنون بیش از 2 هزار مدرسه آموزشی برای دختران در مصر تاسیس شده است.

وی ادامه داد: ‌در دانشگاه الازهر تفکیک جنسیتی برقرار است و 500 هزار دانشجوی خانم در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

رئیس مرکز فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر یادآور شد: در دانشگاه الازهر از 80 کشور افراد از دوران ابتدایی تا مقطع دکترا تحصیل می‌کنند و همچنین دانشگاه‌های اسلامی بانوان نیز وجود دارد که می‌توان در رشته‌های آن به تحصیل پرداخت.

وی تصریح کرد: دانشجویان الازهر شئونات اسلامی را رعایت می‌کنند و بانوانی در این دانشگاه تدریس می‌کنند و دارای مدارج علمی و سطوح بالایی نیز هستند.

رسمیت مذهب شیعه در مقاطع دکترا

احمد محمود کریمه عنوان داشت: با وجود اینکه تحصیل در الازهر با فرهنگ سنی به دانشجویان ارائه می‌شود اما در تحصیلات تکمیلی و دکترا مذهب تشیع و اباضیه به رسمیت شناخته می‌شود.

استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر بیان کرد: مایه خوشحالی و افتخار بنده است که از کشور مصر، دیار حضرت هاجر خدمت شما رسیده‌ایم و مصر افتخار می‌کند که بسیاری از بانوان اهل بیت محل زندگی خود را مصر انتخاب کردند.

این استاد دانشگاه الازهر افزود: از جنبش علمی در ایران شگفت زده شدم و امیدوارم بتوانیم روابطی با موسسات ایران برقرار کنیم.

وی ابراز کرد: اگر با محبت دور هم جمع شویم و متحد باشیم و در برابر تروریسم، تعصب و افراط گرایی ایستادگی کنیم می‌توانیم امت وسط باشیم و بر مردم شاهد باشیم و پیامبر اسلام(ص) شاهد بر اعمال ما باشد.

آمار بازدید: 204 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image