ارتباط مستقیم با 30949 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه استکبار و تکفیری‌ها در شیعه ستیزی اشتراک دارند/ لزوم پاسخگویی به شبهات مهدویت

استکبار و تکفیری‌ها در شیعه ستیزی اشتراک دارند/ لزوم پاسخگویی به شبهات مهدویت

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان، داعش را مولود آمریکایی‌ها دانست و گفت: استکبار و گروه‌های مختلف تکفیری در شیعه ستیزی با هم اشتراک دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی شامگاه شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی مهدویت که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهد مسئله مهدویت و مکتب شیعه را از بین ببرند اظهار داشت: امروز سران آمریکا مدعی هستند که می‌خواهند با داعش مبارزه کنند؛ اما باید دانست که این حرف‌ها تنها ادعایی بیش نیست و داعش نوزادی است که خود آمریکایی‌ها او را به دنیا آوردند.

وی تصریح کرد: امروز تنها مکتب شیعه است که در برابر ظالمان ایستاده و با غربی‌ها آشتی نمی‌کند و با آنان دست نمی‌دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، ادامه داد: دشمنان امروز به دنبال ایجاد اختلافات مذهبی و طائفه‌ای در کشورهای مختلف هستند و تمامی گروه‌های تروریستی از جمله القاعده و داعش در شیعه ستیزی اشتراک دارند و گروه‌های مختلف غربی، وهابیت، تکفیری‌ها و سلفی‌ها دشمنان مشترک مکتب تشیع هستند.

وی افزود: امروز گروه‌های تکفیری، شیعیان را دشمنان اصلی خود می‌دانند و معتقدند که بعد از میان برداشتن شیعه باید به ادیان دیگری چون یهود و نصارا حمله کرد و از این رو از میان کشورهای مختلف، عراق و سوریه را برای جنگ انتخاب کردند چرا که در این کشور‌ها شیعیان هم زندگی می‌کنند.

هدف دشمنان از بین بردن مهدویت با القای شبهات است

آیت الله سبحانی، در ادامه عنوان کرد: هدف دشمنان از بین بردن موضوع مهدویت با القای شبهات مختلف است و آنها می‌خواهند با فرقه سازی جمعیت شیعیان را کم کنند و این مسائل از سوی دشمنان طراحی می‌شود.

وی با بیان اینکه از زمان بنی عباس موضوع مهدویت ابزار دست مفسدان برای رسیدن به مقاصد سیاسیشان بود افزود: در طول تاریخ افراد بسیار مدعی مهدویت شدند و امروز در عراق شاهد هستیم فردی به نام سید سرخی ادعای مهدویت دارد و باید دانست که تمام این نقشه‌ها برای از میان بردن وحدت است.

مرکز تخصصی مهدویت اتاق فکری برای پاسخ به شبهات داشته باشد

این مفسر قرآن کریم با اشاره به تخصصی شدن علوم مختلف اظهار داشت: در گذشته علوم مختلف به صورت جمعی تدریس و تحصیل می‌شد اما به مرور زمان به این نتیجه رسیدند که رشته‌های تحصیلی باید از یکدیگر جدا شوند.

وی با بیان اینکه، امروز یک روحانی نمی‌توانند به همه مسائل مربوط به علوم دینی مسلط باشد، افزود: امروز شبهات بسیاری را در زمینه مهدویت مطرح می‌کنند که ضرورت داشت تا مرکزی به صورت تخصصی طلابی را برای پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان مطرح می‌کنند تربیت کند.

آیت الله سبحانی، با بیان اینکه انبیاء الهی هم غیبت داشتند و مسئله غیبت امام عصر(عج) موضوع جدیدی نیست بیان داشت: تاسیس مرکز مهدویت الهام گرفته از سفارش امام زمان(عج) به شیخ صدوق بوده که طلاب و روحانیونی باید به صورت تخصصی در زمینه مهدویت کار کنند.

وی با اشاره به تهاجمات دشمنان مکتب اسلام و تبلیغ در ماهواره‌ها علیه مسئله مهدویت ابراز داشت: علمای اهل تسنن نیز در زمینه مهدویت شبه ایجاد می‌کنند و بحثی با عنوان مهدی از نظر شیعه و سنی به راه انداختند که باید عنوان کرد این مطالب درست نیست و ما نقدی بر اینگونه شبهات نوشتیم و تصریح کردیم که محکمات مهدویت در احادیث شیعه است.

این مرجع تقلید بر این مسئله تاکید کرد که مرکز تخصصی مهدویت باید اتاق فکری برای پاسخ به شبهات مطرح شده داشته باشد.




آمار بازدید: 111 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image