ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش تشکیل اتاق فکر کرسی‌های آزاداندیشی در واحد علوم و تحقیقات (1 آبان 91)

تشکیل اتاق فکر کرسی‌های آزاداندیشی در واحد علوم و تحقیقات (1 آبان 91)

معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: با استناد به این امر که برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است، از نیمسال تحصیلی گذشته به تشکیل اتاق فکر و برگزاری این نشست‌ها و تشکیل شوراهای راهبردی از اساتید دیگر رشته‌ها در واحد علوم و تحقیقات اقدام شده است.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر عصمت سوادی در نشست کرسی‌های آزاد اندیشی با اساتید گروه معارف اسلامی واحد علوم و تحقیقات، اساتید معارف این واحد دانشگاهی را سرمایه معنوی این دانشگاه دانست و افزود: با همکاری سازمان یافته و نظام‌مند اساتید معارف با معاونت فرهنگی و دفاتر فرهنگ اسلامی این واحد دانشگاهی، می‌توان فعالیت‌های دانشگاهی را در زمینه قرآن و عترت ارتقاء بخشید.


در ادامه دکتر موسی الرضا طالبی معاون مدیر گروه معارف اسلامی واحد علوم و تحقیقات در این نشست گفت: براساس ابلاغیه‌های موجود دروس معارف از حالت آموزش محور به تربیت محور گرایش یافته است.


وی افزود: در گروه معارف واحد علوم و تحقیقات تلاش شده است تا از بهترین اساتید کشور در مسیر تربیت دانشجویان ارزشی بهره برده شود.


دکتر طالبی با بیان اینکه 10 هزار دانشجوی واحد علوم و تحقیقات در ترم جاری واحدهای درسی گروه معارف را طی کرده‌اند، گفت: در طول هفته 240 کلاس با تدریس 63 نفر از اساتید برگزار می‌شود و علاوه بر 6 گرایش معارف، ارائه دروس روانخوانی قرآن، دفاع مقدس و وصایای حضرت امام (ره) نیز برعهده این گروه است.



در کرسی‌های آزاداندیشی خط قرمزی وجود ندارد


حجت‌الاسلام طیبی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مقطع کارشناسی، دانشجویان را برای برگزاری این نشست‌ها در مقاطع ارشد، دکتری و در سطح اساتید به منظور نظریه پردازی و تولید علم آماده می‌کند و تمرینی برای ارائه مباحث مستدل و مستند در جمع دانشجویی و قدرت تحمل نظریات دیگر است.


وی با بیان این مطلب که در کرسی های آزاداندیشی خط قرمزی وجود ندارد و تنها خط قرمز، توهین به نظر و عقاید دیگران است، افزود: نشست‌های آزاد اندیشی باید توسط اساتید، در دو مقوله کنترل زمان و عدم خروج از بحث، مدیریت شود.


حجت الاسلام طیبی گفت: هدف از برگزاری این نشست ها انجام کار فرهنگی در سطح عالی است. از جمله فواید جانبی برگزاری این نشست‌ها نیز تعامل بیشتر دانشجویان و اساتید است.


به گزارش ایسنا، در ادامه دکتر اسدالله متاجی مدیرکل آموزش واحد علوم و تحقیقات نیز در این نشست گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مقطع کارشناسی، تمرینی برای تحصیلات تکمیلی است و در این نشست‌ها با ایجاد امنیت بیشتر برای ارائه نقطه نظرات، جسارت را نیز به دانشجویان می‌آموزد.

کلمات کلیدی: اتاق فکر کرسی‌های آزاداندیشی، کرسی آزاد اندیشی، علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد، واحد علوم تحقیقات

آمار بازدید: 425 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image