ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار آخرین وضعیت بازنگری و ایجاد رشته‌های جدید علوم و فنون دریایی (9 آبان 91)

آخرین وضعیت بازنگری و ایجاد رشته‌های جدید علوم و فنون دریایی (9 آبان 91)

مسوول کمیته علوم زیستی دریایی شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم از ایجاد رشته‌های جدید در حوزه علوم و فنون دریا خبر داد.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد سواری در نشست خبری «سرفصل‌های رشته‌های مرتبط با علوم و فنون دریایی» با اعلام این خبر، اظهار کرد: در بخش علوم زیستی دریا، ایجاد رشته‌های زیست فناوری دریا، آلودگی دریا، ایمنی زیستی دریا، زیست آسیب‌شناسی دریا و اکولوژی مولکولی آبزیان در مقطع دکتری و فیزیولوژی آبزیان، اکولوژی مولکولی آبزیان و ایمنی زیستی دریا در مقطع کارشناسی ارشد را در برنامه داریم.


وی همچنین درباره سرفصل‌های بازنگری شده در این حوزه در بخش علوم زیستی دریا، تصریح کرد: رشته‌های زیست فناوری دریا، محیط زیست دریا در مقطع کارشناسی ارشد، اقیانوس‌شناسی دریا در مقطع کارشناسی و دکتری شیلات در گرایش تکثیر و پرورش آبزیان دریایی بازنگری شده‌اند که به وزارت علوم ارائه، اما هنوز مصوب نشده است.


به گزارش ایسنا، در ادامه پرویز باورصاد - مسوول کمیته علوم انسانی دریا در شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم، از بازنگری برخی رشته‌ها در این حوزه خبر داد و گفت: رشته‌های مدیریت بازرگانی دریایی، مدیریت و کمیسری دریایی و مدیریت حمل‌ونقل دریایی بین قاره‌ای مورد بازنگری قرار گرفته‌اند و اقداماتی برای ایجاد رشته‌های جدید از جمله مدیریت اجرایی دریایی، حقوق و بیمه حمل‌ و نقل دریایی انجام گرفته است.


باورصاد با بیان اینکه بیش از 95 درصد از کشتی‌های ایرانی توسط کشتی‌سازی‌های خارجی ساخته می‌شوند، گفت: در این حوزه باید بیشتر فعالیت کنیم. همچنین تفریحات توریست دریایی و استفاده از انرژی‌های نوین و تحقیقات آموزش دریا نباید مورد توجه قرار گیرد.


وی همچنین با اشاره به اهمیت دریا در بهره‌برداری از شیلات، اظهار کرد: در حال حاضر آمار مصرف آبزیان خوراکی در کشور شش درصد است که این آمار باید 15 درصد باشد و حتی در برخی از کشورهای شرقی این رقم بالای 25 درصد است.


در ادامه این نشست مسعود صدری نسب - مسوول کمیته علوم غیر زیستی دریا با اشاره به رشته‌های این حوزه، گفت: در رشته‌های فیزیک دریا و شیمی دریا بسیاری از دانشگاه‌ها مجری هستند. همچنین در حال تدوین سرفصل دکتری شیمی دریا هستیم که امیدواریم تا سال آینده این رشته اجرایی شود.


وی افزود: با اشاره به مصوب شدن سرفصل رشته زمین‌شناسی دریایی در مقطع کارشناسی ارشد، تاکید کرد که سال آینده شاهد اجرای این رشته خواهیم بود.


صدری‌ نسب اظهار کرد: همچنین سرفصل رشته هواشناسی دریا در مقطع کارشناسی ارشد تدوین شد و در حال حاضر در حال تدوین مقطع دکتری این رشته هستیم تا بتوانیم سال آینده شاهد اجرای این مقطع نیز باشیم.

کلمات کلیدی: رشته‌های جدید علوم و فنون دریایی، علوم و فنون دریایی، رشته هواشناسی دریا، رشته زمین‌شناسی دریایی، رشته زیست فناوری دریا

آمار بازدید: 458 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
نیکی چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷

سلام ببخشید متوجه نشدم سال 92 در رشته محیط زیست دریا در دانشگاه جدیدی پذیرش داریم یا نه؟