ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه الزام كليه دانشگاه‌ها براي ايجاد سراي قرآني تا ابتداي مهر (تیر 91)

الزام كليه دانشگاه‌ها براي ايجاد سراي قرآني تا ابتداي مهر (تیر 91)

بيست‌وهفتمين جشنواره دانشجويي قرآن از 26 لغايت 28 تير ماه با رقابت 250 نفر در دانشگاه رازي كرمانشاه برگزار مي‌شود.


به گزارش خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جليل دارا مديركل امور فرهنگي وزارت علوم با اشاره به برگزاري بيست و هفتمين جشنواره دانشجويي قرآن كريم، گفت: قريب 19 هزار نفر در اين جشنواره شركت كردند كه يك هزار و 800 نفر از آنان در مسابقات منطقه‌اي حضور داشتند و در نهايت 250 نفر از اين تعداد در اين جشنواره با يكديگر رقابت مي‌‌كنند.

وي با بيان اينكه در سال‌هاي گذشته دانشجويان در هشت رشته قرآني با يكديگر رقابت مي‌كردند، گفت: در حال حاضر اين تعداد رشته به 27 رشته در چهار بخش شفاهي، پژوهشي، ادبي و هنري افزايش يافته است كه با توجه به اين دلايل مسابقه تبديل به يك جشنواره شده است.

وي با اشاره به حضور 26 داور برگزيده در اين مرحله گفت: در مجموع 90 نفر برگزيده مي‌شوند، به گونه‌اي كه در رشته شفاهي 15 نفر برگزيده آقا و 15 نفر برگزيده خانم و در بقيه رشته‌ها به صورت مشترك 60 نفر برگزيده خواهيم داشت.

مديركل امور فرهنگي وزارت علوم ادامه داد: در دو رشته حفظ پنج جزء و مسابقه گروهي عملا برگزيده‌اي نداريم و تمامي شركت‌كنندگان مستقيما در مسابقات ملي با دانشگاه‌هاي ساير وزارتخانه‌ها رقابت مي‌كنند.

دارا با اشاره به رشد 90 درصدي شركت‌كننده‌ها نسبت به سال 90، گفت: اميدواريم با توجه به رشد دانشجويان در كل كشور شركت‌كنندگان در اين جشنواره نيز افزايش يابد.


برگزاري مسابقات قرآني كاركنان دانشگاه‌ها در 24 تير ماه در دانشگاه شاهرود

وي با اشاره به برگزاري مسابقات قرآني كاركنان دانشگاه‌ها در 24 تير ماه در دانشگاه شاهرود، گفت: همچنين بناست مسابقات قرآني اساتيد در دانشگاه صنعتي بابل نيز برگزار شود.

مديركل امور فرهنگي وزارت علوم با بيان اينكه وزارت علوم به لحاظ كيفي و كمي مي‌تواند مدعي شود كه هر ساله در جذب دانشجويان در فعاليت‌هاي قرآني رشد خوبي داشته است، گفت: البته به تناسب ميزان دانشجوي در حال تحصيل فعلي، قطعا تلاش مضاعفي مي‌طلبد.


رابطه مستقيم ترويج آموزه‌هاي قرآني با كاهش آسيب‌هاي اجتماعي

دارا با اشاره به فعاليت‌هاي قرآني به عنوان يكي از مهم‌ترين كارهاي فرهنگي تاثيرگذار در دانشگاه‌ها، اظهار كرد: به هر ميزان كه بتوانيم آموزه‌هاي قرآني را ترويج دهيم و در جهت برقراري انس دانشجويان با كتاب خدا گام برداريم، مي‌توانيم با آسيب‌هاي اجتماعي فاصله بيشتري بگيريم.

مديركل امور فرهنگي وزارت علوم با بيان اينكه ما منتظر نيستيم كه دانشجويان دچار آسيب شوند و بعد دنبال درمان باشيم، افزود: بهترين راه پيشگيري انس دانشجويان با قرآن و توجه ويژه مسئولان دانشگاهي با مفاهيم قرآني است.

وي با اشاره به افزايش حمايت‌هاي مالي و بودجه‌اي قرآني به دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌ها منتظر هستند كه وزارت علوم برنامه‌هاي ستادي و اجرايي خود در خصوص فعاليت‌هاي قرآني را اعلام كند.


ابلاغ بودجه قابل‌توجه قرآني به دانشگاه‌ها

مديركل امور فرهنگي وزارت علوم با بيان اينكه بودجه قرآني قابل توجهي به دانشگاه ابلاغ شده، گفت: به زودي دستورالعمل اجرايي به دانشگاه‌ها ارائه خواهد شد تا حتما اين بودجه در جاي خود هزينه شود.

وي با اشاره به 23 برنامه قرآني ارائه شده به دانشگاه‌ها گفت: يكي از اين برنامه‌ها، ايجاد سراي قرآني در دانشگاه‌ها است كه از مهر ماه بايد تمامي دانشگاه‌ها سراي قرآن داشته باشند.

مديركل امور فرهنگي وزارت علوم ادامه داد: در اين سراهاي قرآني در دانشگاه‌ها، آموزش‌هايي از جمله حفظ، روان‌خواني و تدبر در قرآن به دانشگاهيان ارائه خواهد شد.

دارا با اشاره به اعلام فراخوان جشنواره ملي پايان‌نامه‌هاي قرآن دانشجويان از پانزدهم تيرماه در دانشگاه‌ها، گفت: مهلت اين فراخوان تا پايان تير ماه در نظر گرفته شده است كه مجددا تمديد خواهد شد.

مديركل امور فرهنگي وزارت علوم تصريح كرد: پايان‌نامه‌هاي قرآني كه در طي دو سال گذشته دفاع شده‌اند مي‌توانند در اين جشنواره شركت كنند كه اميدواريم امسال نيز شاهد رشد حضور پايان‌نامه‌ها در اين جشنواره باشيم.

کلمات کلیدی: ايجاد سراي قرآني در دانشگاهها، ایجاد سرای قرآنی، سرای قرآنی، سرای قرآنی در دانشگاهها

آمار بازدید: 287 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image