ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار امکان ایجاد 170 هزار شغل در صندوق مهر امام رضا(ع) (تیر 91)

امکان ایجاد 170 هزار شغل در صندوق مهر امام رضا(ع) (تیر 91)

سرپرست صندوق مهر امام رضا (ع) با بیان اینکه طی سه ماه اول سال تسهیلات اشتغال پرداخت نشده است،گفت: با توجه به برگشت اقساط تسهیلات صندوق می تواند با 3000 میلیارد ریال نزدیک به 170 هزار شغل ایجاد کند.


غلامرضا مصطفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به فعالیت‌های صندوق مهر امام رضا (ع) در خصوص رویکرد امسال برای پرداخت تسهیلات اظهار داشت: طی سه ماه اخیر از محل ردیف بودجه به طور مشخص اعتباری به صندوق اختصاص نیافته است.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون تسهیلاتی از سوی صندوق پرداخت نشده گفت: قاعدتا اینگونه است ولی امیدواریم مبالغی را که به صورت عمومی در بودجه سال جاری دولت پیش‌بینی شده به صندوق اختصاص دهیم.

سرپرست صندوق مهر امام رضا با بیان اینکه سال گذشته در بودجه برای صندوق اعتباری در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: امسال شرایط به گونه‌ای متفاوت بوده و سیاست صندوق بر این است که به مرور زمان وابستگی اعتباری به دولت نداشته باشد و بتواند با منابعی که در اختیار دارد تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کند.

مصطفی پور تاکید کرد: در حال حاضر نرخ برگشت اقساط تسهیلات پرداختی در ماه 250 میلیارد ریال است بنابراین در طول سال نزدیک به 3000 میلیارد ریال وصول اقساط داریم که آن را می‌توان به پرداخت تسهیلات جدید اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه متوسط تسهیلات اشتغال در بخش خرد 70 میلیون ریال است، بیان داشت: با این وجود می‌توان در سال جاری نیز نزدیک به 170 هزار شغل با منابع موجود ایجاد کرد.

سرپرست صندوق مهر امام رضا با بیان اینکه سقف تسهیلات خوداشتغالی 100 میلیون ریال است، گفت:‌ سرانه مشاغل خانگی نیز 30 میلیون ریال خواهد بود که براساس مصوبه شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سوال که صندوق تابع سیاست‌های پولی و مالی بانک مرکزی نیست و یک مجموعه دولتی محسوب می‌شود، اظهارداشت: به هر حال باید قانون رعایت و رویکرد صندوق نیز اینگونه تعریف شده است.

مصطفی‌پور در خصوص عدم افزایش سرانه تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی براساس نرخ تورم تصریح کرد: معمولا با این میزان نیز می‌توان اشتغال خرد در مناطق روستایی و شهرهای کوچک ایجاد کرد و مواردی که حجم اقلام درخواستی ایجاد شغل بیش از این میزان باشد متقاضیان از منابع بانکی استفاده خواهند کرد.

کلمات کلیدی: صندوق مهر امام رضا (ع)، استخدام در صندوق مهر امام رضا (ع)، ایجاد شغل، اشتغال زایی، اشتغال

آمار بازدید: 989 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image