ارتباط مستقیم با 30949 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه بازار طرح‌های لباس ایرانی - اسلامی رونق می‌گیرد (9 آذر 91)

بازار طرح‌های لباس ایرانی - اسلامی رونق می‌گیرد (9 آذر 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری مهر: مدیر گروه زنان و خانواده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از استقبال دانشجویان طراحی مد و لباس از الگوهای ایرانی و اسلامی خبر داد و گفت: بازار طرح‌های لباس ایرانی - اسلامی در کشور رونق می‌گیرد.

زهره بلغانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه جشنواره‌ای با عنوان کلی مد و لباس از سوی معاونت فرهنگی وزارت علوم برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره در دو بخش ارایه مقالات و نمایش آثار و دستاوردهای نوین در راستای تقویت و تحول حجاب و عفاف اسلامی در اوایل سال آینده برگزار می‌شود.

مد و لباس نقش سازنده‌ای در سبک زندگی اسلامی دارد

وی با بیان اینکه آثاری از این معاونت توانسته در نمایشگاه بین المللی قرآن جوایز ارزنده‌ای را کسب کند، گفت جشنواره مد و لباس در دو بخش دانشجویی و آزاد برگزار می‌شود وکمیته مطالعات با دریافت مقالات و محتواهای مورد نظر به دنبال ایجاد سبک زندگی اسلامی براساس فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی است.

مدیر گروه زنان و خانواده وزارت علوم، با ابراز تاسف از اینکه در پوشش‌ها بیشتر مقلد هستیم گفت: تغذیه فرهنگی و اجتماعی جامعه باید از خانواده ها شکل بگیرد و هر نوع الگو برداری دیگری منجر به نارسایی فکری و فرهنگی در جامعه می شود.

بلغانی بر ضرورت آموزش های لازم در سطح خانواده ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه فضای لازم برای آموزش و نهادینه سازی ارزش های ایرانی - اسلامی ایجاد نشده و خانواده ها منابع غنی الگو برداری ندارند و متوسل به الگوهای فاقد محتوای غربی می شوند.

اصلاح فرهنگی باید از سطح خانواده ها آغاز شود

مدیر بخش دانشگاهی بنیاد ملی مد و لباس وزارت علوم گفت: متاسفانه در بخش مد و لباس از مواد اولیه تا ارایه محصول نهایی به بازار با منابع و اجناس غربی و ترکیه ای مواجه هستیم.

بلغانی با تاکید بر اینکه ورود ذائقه ایرانی - اسلامی در طرح ها و محصولات کشور در سال های اخیر رشد فزاینده ای داشته است، اظهار داشت: در سال های اخیر نگاه غربی به مد و لباس کاملا مشهود و بارز بود اما خوشبخانه در یکی - دو سال گذشته طراحان لباس به دیدگاه ایرانی - اسلامی اشراف پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه شاخص هایی را برای ایجاد استانداردهای مورد نیاز جشنواره مد و لباس در نظر گرفته ایم، بیان داشت: برای بخش مسابقه این جشنواره ملاک هایی مانند بومی بودن، توجه به ارزش های اسلامی و ایرانی، استفاده از تزئینات ایرانی - اسلامی و رعایت اندازه عرفی و اخلاقی و... مد نظر است.

طرح های مد و لباس به سمت بومی شدن است

مدیر گروه زنان و خانواده وزارت علوم با بیان اینکه توجه به سلایق مردم و نیاز بازار در طرح های مد و لباس مد نظر جشنواره است، گفت: بعد از این مرحله با تشکیل کمیته فنی که ترکیبی از تولید کنندگان و فروشندگان و کارشناسان برجسته البسه هستند، طرح هایی را انتخاب می کنیم که بتواند به مرحله تولید انبوه رسیده و بتواند بازار را در برگیرد.

بلغانی با اشاره به اینکه در جشنواره ای که در آبانماه سال جاری برگزار شد طرح های ایرانی و اصیل خوبی دریافت شد، گفت: در این جشنواره بیش از دو هزار طرح دانشجویی دریافت شد که حداقل 300 طرح آن قابلیت های بومی و اسلامی خوبی داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از این طرح ها با حمایت تولیدکنندگان در سال 92 وارد بازار خواهد شد، گفت: با توجه به کارشناسی های صورت گرفته این طرح ها مورد پسند عموم مردم قرار می گیرد و در بازار سال آینده مد و لباس مشتریان پر و پا قرصی خواهد داشت.

کلمات کلیدی: لباس ایرانی، لباس ایرانی - اسلامی، طرح‌های لباس ایرانی، مد و لباس، بنیاد ملی مد و لباس وزارت علوم

آمار بازدید: 349 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image