ارتباط مستقیم با 30949 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه 4 راه‌حل ساده جهت پس‌انداز مالی دانشجویان (10 دی 91)

4 راه‌حل ساده جهت پس‌انداز مالی دانشجویان (10 دی 91)

به طور قطع مهم‌ترین دغدغه دانشجویان در کنار اخذ مدارج علمی معتبر، مسئله مالی است. بنابراین در این رابطه 4 راه‌حل ساده جهت صرفه‌جویی مالی دانشجویان ارایه شده است.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دغدغه مالی اگر مشکل همه دانشجویان نباشد، دستکم بسیاری از ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همه ما با مسائلی نظیر پرداخت هزینه‌های تلفن، خرید خوراک، پوشاک و سایر مایحتاج زندگی مواجه هستیم و وقتی پولی به دست می‌آوریم در عرض یک چشم به هم زدن ناپدید می‌شود، چرا که پس‌انداز آخرین چیزی است که به ذهن دانشجویان خطور می‌کند.


پول برای خرید و رفع برخی نیازمندی‌ها چیز خوبی است منتها وجود آن در روز مبادا بسیار مفیدتر و ضروری‌تر است.


بنا به گزارش پایگاه اینترنتی یونیورسیتی لنگوئج(university language)، در اینجا 4 راه‌حل آسان جهت اضافه کردن مبلغی به پس‌اندازهای دانشجویی معرفی شده است:


1- یافتن شغل: دانشجو بودن به خودی خود به معنای شاغل بودن نیز هست و همیشه تعداد زیادی تکالیف درسی با فرجه‌های مختلف پیش‌روی دانشجویان قرار دارد که اگر به آنها فعالیت در انجمن‌های دانشجویی، اجتماعات دانشجویی و مسائل دیگر را نیز اضافه کنیم متوجه برنامه بسیار فشرده و شلوغ یک دانشجو می‌شویم. با این حال و با وجود کمک‌های مالی والدین، همیشه نیاز به مقداری پول بیشتر احساس می‌شود؛ یافتن یک کار نیمه وقت علی‌رغم فشردگی برنامه‌های تحصیلی می‌تواند منجر به ثبات مالی خوبی شود. 10 الی 15 ساعت کار در هفته نه تنها منافع بسیاری دارد بلکه می‌تواند در مواقع ضروری شما را از تماس با والدین و درخواست پول نجات دهد.


2- زندگی در خوابگاه:‌ همه دانشجویان از آزادی‌هایی که دانشگاه در اختیار آنان می‌گذارد، لذت می‌برند و بسیاری از آنها پس از یک سال زندگی در خوابگاه دانشگاه خواستار ادامه این روند هستند. در عین حال زندگی بیرون از خوابگاه برای دانشجویان هزینه‌های بسیاری نظیر کرایه‌خانه، برق، تلفن و ... دربر دارد. حالا به این هزینه‌ها کرایه ماشین و هزینه خورد و خوراک را نیز اضافه باید کنیم.


دانشگاه به خودی خود مشغله‌های فراوانی ایجاد می‌کند. ضمن اینکه زندگی در خوابگاه شاید مطابق با میل بسیاری از دانشجویان نباشد. با این حال در صورتی که بتوانند از زندگی خارج از خوابگاه دوری کنند می‌توانند پول بسیار زیادی را پس‌انداز نمایند.


3- ایجاد برنامه مالی معین و ادامه آن: به نظر آسان می‌رسد. نه؟ متاسفانه همیشه این‌گونه نیست. پس‌انداز کردن به خودی خود دشوار است. پس اگر شروع به پس انداز کردید، یک برنامه مالی تنظیم کرده و آن را رها نکنید چون ممکن است این پس انداز حداقل تا ماه آینده بتواند خلاء مالی شما را پوشش دهد.


4- استفاده از یک قلک: شاید این پیشنهاد کمی بچه‌گانه به نظر برسد. اما آیا تابحال شده در داخل خودروی شخصی‌تان یا زیر صندلی‌های آن پول خرد پیدا کنید؟ بسیاری از ما این سکه‌ها را تا مدت‌ها به حال خود رها می‌کنیم. پس بهتر است یک قلک برای این پول خردها اختصاص داده و آنها را داخل آن بریزیم. پس از پایان تحصیلات خود اگر این قلک را بشکنید از میزان پول‌های داخل آن شگفت‌زده خواهید شد.


برای بسیاری از دانشجویان پس‌انداز اهمیت چندانی ندارد. به محض به دست آوردن پول بلافاصله آن را هزینه می‌کنند. پس هر چند به میزان اندک اما از هر راهی شروع به پس انداز کنید. چرا که برای شروع به پس‌انداز جهت روز مبادا هرگز زود نیست.


کلمات کلیدی: پس‌انداز مالی دانشجویان، چگونگی پس‌انداز مالی دانشجویان، نحوه پس‌انداز مالی دانشجویان، پیشرفت مالی در دوران دانشجویی، پس‌انداز مالی

آمار بازدید: 280 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image