ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار راهکارهای افزایش آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان کشاورزی (3 بهمن 91)

راهکارهای افزایش آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان کشاورزی (3 بهمن 91)

رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه معتقد است: حضور فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در کنار تولیدکنندگان بومی زمینه‌های پیشرفت همه جانبه عرصه کشاورزی را بوجود می‌آورد.



دکتر حسین آگهی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، ابراز داشت: گرچه آمار رسمی در مورد آمار بالای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی نسبت به سایر رشته‌ها وجود ندارد، اما آمارهای غیر رسمی تا حدود زیادی گواه این واقعیت است که تعداد دانش آموختگان بخش کشاورزی و آمار بیکاری در آن‌ها به میزان قابل توجهی بالاست.


رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه، در خصوص علل بالا بودن آمار دانش‌آموختگان بخش کشاورزی سخن گفت و اذعان داشت: به نظر می‌رسد علت اصلی این امر به ساز و کار بخش کشاورزی برمی‌گردد، به این معنا که بیش از 90 درصد بخش کشاورزی در اختیار بخش خصوصی است.


آگهی گفت: به جرات می‌توان گفت که کمتر از 10 درصد بخش کشاورزی در اختیار کشت و صنعت‌های دولتی و وزارت جهاد کشاورزی است، پس نمی‌توان انتظار داشت بخش زیادی از فارغ‌التحصیلان این بخش بتوانند در بخش دولتی مشغول به کار شوند.


وی ادامه داد: محل اصلی فعالیت دانش‌آموختگان بخش کشاورزی در عرصه‌های کشاورزی است و در صورتی که شرایطی فراهم شود تا دانش‌آموختگان بخش کشاورزی در کنار نیروهای بومی توانمند قرار گیرند، شاهد تحول چشمگیری در عرصه کشاورزی خواهیم بود.


آگهی افزود: پایین بودن سطح سواد کشاورزان، فقدان وضعیت اقتصادی مناسب، بالا بودن میانگین سن کشاورزان بومی و عدم توجیه پذیر بودن‌ها و...از جمله عواملی هستند که استفاده از نیروهای توانمند دانشگاهی را محدود کرده است.


وی با بیان اینکه کنار هم قرار گرفتن علم، عمل و تجربه می‌تواند وضعیت کشاورزی را بهبود بخشد، تاکید کرد: حضور فارغ التحصیلان در بخش کشاورزی می تواند نقش موثری در شکوفایی هرچه بیشتر این بخش داشته باشد و میزان تولیدات بخش کشاورزی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. از این طریق می‌توان گام های اساسی در راستای خودکفایی برداشت.


آگهی سپس به بیان راهکارهایی جهت توانمند کردن فارغ التحصیلان بخش کشاورزی جهت حضور در عرصه کشاورزی پرداخت و تصریح کرد: تلاش در جهت عملی‌تر کردن دروس بخش کشاورزی، راه‌اندازی و فعالیت هرچه بیشتر مراکز رشد و پارک‌های علمی و کاربردی می تواند نقش موثری در توانمند کردن هرچه بیشتر فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی داشته باشد.


کلمات کلیدی: فارغ‌التحصیلان کشاورزی، استخدام فارغ‌التحصیلان کشاورزی، بازارکار فارغ‌التحصیلان کشاورزی، استخدام مهندس کشاورزی، جذب مهندس کشاورزی، آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان کشاورزی، بیکاری فارغ‌التحصیلان کشاورزی

آمار بازدید: 766 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image