ارتباط مستقیم با 30950 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار دستگاه حذف فلزات سنگین از آب ارایه شد (15 اسفند 91)

دستگاه حذف فلزات سنگین از آب ارایه شد (15 اسفند 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: دستگاه حذف فلزات سنگین از آب برای رفع اثرات مخرب ناشی از فلزات سنگین بر آب آشامیدنی ارائه شد.


دباغیان کارشناس طرح حذف فلزات سنگین از آب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: فلزات سنگین در آب آشامیدنی می‌توانند اثرات مخربی نظیر کاهش رشد اندام‌ها، سرطان، اختلال در سیستم عصبی بدن، اختلال در سیستم دفاعی بدن داشته باشند و در موارد حاد می‌توانند سبب مرگ شوند.

وی ادامه داد: فلزات سنگین شامل کروم، جیوه، سرب، کادمیوم هستند و حضور این عناصر در منابع آب آشامیدنی یک مسئله عمده و خطری جدی برای سلامت انسان‌ها و سایر جانداران به حساب می‌آید.

دباغیان اظهار داشت: دستگاه حذف فلزات سنگین از آب می‌تواند گل و لای و ناخالصی‌های بزرگ موجود در آب را که یکی از نگرانی‌های اصلی در فرایند تصفیه آب، به ویژه در شرایط بحران است، حذف کند.

به گفته وی، این دستگاه در شهرستان ملاثانی در خوزستان به کار گرفته شده و بسیار مناسب بوده است.

وی افزود:این دستگاه آب‌های آلوده را در شرایط بحرانی نظیر زلزله و سیل و غیره تصفیه کرده و به صورت بسته‌بندی در اختیار مردم قرار می‌دهد.

دباغیان اظهار داشت: حذف آنلاین گل و لای با هر میزان، عدم نیاز به تعویض غشاها، قابل طراحی به دو صورت کانتینری و کامیونی‌، مصرف برق پایین و عدم نیاز به سیستم‌های حمایتی و زیرساختی، قابلیت بهره‌برداری با نیروی انسانی غیرمتخصص، امکان جابه‌جایی در تمام شرایط جاده‌ای، عدم نیاز به سیستم گندزدایی جداگانه و کاهش کدورت آب از مقادیر بسیار بالا تا حد استاندارد آشامیدنی از مزایای این طرح است.

وی گفت: همچنین این سیستم قابلیت طراحی در ظرفیت‌های مختلف و تأمین آب برای حداقل 10 هزار تا 20 هزار نفر را دارد.

دباغیان عنوان کرد: در روش‌های مرسوم حذف فلزات سنگین، نیاز به تجهیزات پیچیده‌ای است و عوارض خاصی هم دارد که در روش‌ جدید به این صورت نیست.

کلمات کلیدی: دستگاه، حذف فلزات سنگین از آب، فلزات سنگین، تصفیه آب، طراحی دستگاه حذف فلزات سنگین

آمار بازدید: 348 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image