ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه حضور دانشجویان مهدیشهری در مسابقات بین‏المللی ربوکاپ آزاد (15 فروردین 92)

حضور دانشجویان مهدیشهری در مسابقات بین‏المللی ربوکاپ آزاد (15 فروردین 92)

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر از حضور دانشجویان مهدیشهری در هشتمین دوره مسابقات بین‏المللی ربوکاپ آزاد ایران خبر داد.


عبدالله جعفری‏چاشمی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در مهدیشهر در تشریح روند برگزاری این مسابقات اظهار داشت: هشتمین دوره مسابقات سالانه بین‏المللی ربوکاپ آزاد ایران از 16 تا 18 فروردین ماه 1392 در محیطی مناسب برای ارایه و تبادل دستاوردهای علمی در زمینه‏های هوش مصنوعی و رباتیک برای شرکت‏کنندگان برگزار می‏شود.

وی تصریح کرد: حضور دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر در این دوره از مسابقات، افتخاری برای جامعه علمی استان سمنان و شهرستان مهدیشهر محسوب می‏شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر در مسابقات روبات‏های مین‏یاب کنترل از راه دور از بین 30 تیم ثبت نام شده شده، تاییدیه فنی دریافت کرد و به جمع پذیرفته‏شدگان در مسابقات بین‏المللی ربوکاپ آزاد ایران پیوست.

جعفری‏چاشمی افزود: هدف از این مسابقه، طراحی روبات‏هایی است که بتوانند در زمین‏های ناهموار حرکت کرده و مین‏های دفن شده در سطوح مختلف زمین را کشف کنند.

وی گفت: چنین روباتی باید از برخورد با مین‏های قابل رؤیت اجتناب کند و در صورت لزوم، آن‌ها را از سر راه خود بردارد تا راه برای جست‏وجوی بقیه مسیر باز شود؛ در مسابقات سال‏جاری، استخراج مین‏های مدفون نیز به مسابقه افزوده شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر ادامه داد: در این مسابقه، کنترل ربات توسط یک اپراتور انجام می‏شود. اپراتور در فاصله پنج تا 30 متری زمین مسابقه مستقر شده و هیچ‏گونه دیدی بر روی جزئیات زمین مسابقه ندارد.

جعفری‏چاشمی گفت: اعضای تیم حق فرمان دادن و کمک به اپراتور و برقرای تماس با وی را ندارند. اپراتور فقط می‏تواند از راه دور و از طریق وسایلی که روی ربات نصب است، ربات را کنترل کرده و از وضعیت آن مطلع شود.

وی تصریح کرد: همچنین دو تیم از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر در مسابقات روبات‏های مین‏یاب خودکار از بین 69 تیم ثبت نام شده شده، تاییدیه فنی دریافت کرد و به جمع 28 تیم پذیرفته شده برای شرکت در مسابقات بین‏المللی ربوکاپ آزاد ایران پیوستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر اضافه کرد: آنجایی که نخستین مرحله در خنثی‏سازی مین، کشف آن است، روبات مین‏یاب باید قادر باشد تا با سرعت و دقت لازم این‏کار را به صورت خودکار انجام دهد.

جعفری‏چاشمی گفت: برای این کار یک سنسور کشف مین بر روی ناحیه مین‏گذاری شده عبور داده می‏شود. این عمل باید به نحوی باشد که تمامی محوطه زیرپوشش قرار داده شود و هدف این مسابقه، توسعه الگوریتم‏های هوشمندی است که بیشترین مین را در کمترین زمان کشف کند.

وی تصریح کرد: روبات مین‏یاب باید قادر باشد تا در ناحیه مین‏گذاری شده حرکت کرده و با سرعت و دقت مناسب مین‏های قرار گرفته در بخش‏های مختلف را پیدا کرده و از برخورد با دیواره‏ها و موانع احتمالی و همچنین ورود به ناحیه ممنوع اجتناب کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر گفت: در صورتی که روبات بتواند نقشه‏ای از محل مین‏های کشف شده را تهیه کند، امتیازی اضافی دریافت خواهد کرد.

کلمات کلیدی: دانشجویان مهدیشهری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مهدیشهر، مسابقات بین‏المللی ربوکاپ آزاد، ربوکاپ، ربوکاپ آزاد، دانشگاه آزاد، ربوکاپ دانشگاه آزاد

آمار بازدید: 388 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image