ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه غیرقانونی بودن تحصیل دانشجو در رشته های بازنگری نشده مهندسی صنایع (8 اردیبهشت 92)

غیرقانونی بودن تحصیل دانشجو در رشته های بازنگری نشده مهندسی صنایع (8 اردیبهشت 92)

رئیس کمیته مهندسی صنایع غذایی وزارت علوم نسبت به پذیرش دانشجو در رشته های بازنگری نشده مهندسی صنایع هشدار داد.به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی سپهری امروز در نشست خبری شورای تحول برنامه های درسی با اشاره به آخرین وضعیت بازنگری دروس فنی مهندسی در این شورا، به تعداد دانشجویان رشته مهندسی صنایع غذایی اشاره کرد و گفت: از میان 4 میلیون جمعیت دانشجویی کشور، 23 درصد در مقطع کاردانی، 66 درصد در مقطع کارشناسی، 9 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و 1 درصد در مقطع دکتری تحصیل می کنند، دانشجویان مهندسی صنایع شامل 63 هزار و 956 نفر هستند که از این تعداد 38 درصد در دانشگاه آزاد، 10 درصد در دانشگاههای غیردولتی و سایر دانشجویان در دانشگاههای دولتی تحصیل می کنند.


وی با اشاره به پیاده سازی سیستم لوزی در مقاطع تحصیلی رشته مهندسی صنایع غذایی، اظهار داشت: این سیستم برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پیاده سازی می شود؛ پیش از این رشته کارشناسی مهندسی صنایع دارای 4 گرایش بود که این گرایشها ادغام شد و هم اکنون رشته کارشناسی مهندسی صنایع در دانشگاهها فعال است.

سپهری در خصوص برخی رشته های بازنگری نشده در حوزه مهندسی صنایع یک هشدار داد و گفت: سایر رشته های مهندسی صنایع که هم اکنون در برخی دانشگاهها تدریس می شود و مورد بازنگری قرار نگرفته، غیرقانونی به شمار می آیند و لزوم ادغام این رشته ها وجود دارد.

به گفته این عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس، به زودی دو رشته مدیریت مهندسی و مهندسی صنایع - مدیریت پروژه در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی خواهد شد.

سپهری با اشاره به رشته دکتری مهندسی صنایع با بیان اینکه تنها یک رشته دکتری مهندسی صنایع موجود است، ادامه داد: بنابراین گاهی اوقات که اعلام می شود دکتری مهندسی صنایع را همراه با یک عنوان دیگر به دانشجویان می شناسانند، اصلاً صحت ندارد.

کلمات کلیدی: تحصیل دانشجو، قانون تحصیل دانشجو، تحصیل غیرقانونی دانشجو، مهندسی صنایع، رشته های بازنگری نشده مهندسی صنایع

آمار بازدید: 286 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image