ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار استخدام مهم‌ترین مشکل ماماها (17 اردیبهشت 92)

استخدام مهم‌ترین مشکل ماماها (17 اردیبهشت 92)

عضو هیئت مدیره‌ی نظام پزشکی خوزستان استخدام را مهم‌ترین مشکل ماماها برشمرد و افزود: هم‌اکنون اغلب ماماها بیکارند و حتی به برخی مشاغل غیرمرتبط مشغولند.




«زهرا شکرالهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌، منطقه‌ی خوزستان، اظهار کرد: ماما در کشورهای دیگر می‌تواند در منازل و بیمارستان‌ها به تنهایی عامل زایمان طبیعی باشد اما در ایران زایمان باید زیر نظر متخصص زنان انجام شود و ماما نمی‌تواند مستقل کار کند.



وی با بیان این‌که زایمان به شیوه‌ی طبیعی جزو شرح وظایف ماماست، تصریح کرد: متخصص زنان موظف به انجام زایمان به شیوه‌ی سزارین است اما متخصصان هم برای کسب درآمد بیشتر مادران را به زایمان به شیوه‌ی سزارین تشویق و سبب افزایش آمار زایمان به این شیوه‌ در کشور شده‌اند.



عضو جمعیت مامایی خوزستان گفت: برای کاهش آمار سزارین باید استقلال ماما حفظ شود و این‌که یک متخصص در خصوص شیوه‌ی زایمان اظهار نظر کند کار چندان صحیحی نیست.



شکرالهی قراداد نبستن سازمان‌های بیمه‌گر با ماماها را از دیگر مشکلات این دسته از افراد دانست و گفت: از این‌رو هر ماما باید با یک متخصص زنان در ارتباط باشد تا بتواند داروها و آزمایش‌های خود را نسخه کند. این سبب شده میزان مراجعه به ماما کاهش یابد.



وی با اظهار تاسف از این‌که ماما جزو مشاغل سخت و زیان‌آور به‌شمار نمی‌آید، یادآور شد: از این‌رو ماما باید به‌مانند کارمندان دیگر 30 سال خدمت کند.


کلمات کلیدی: استخدام، استخدام ماما، استخدام ماماها، مشکل استخدام ماما، دعوت به همکاری ماما، مهم‌ترین مشکل ماماها، بازارکار ماما

آمار بازدید: 772 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image