ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی تبعیض‌نژادی در سهمیه‌بندی ظرفیت‌های دانشگاهی مالزی (29 تیر 92)

تبعیض‌نژادی در سهمیه‌بندی ظرفیت‌های دانشگاهی مالزی (29 تیر 92)

نحوه‌ سهمیه‌بندی ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های دولتی مالزی که هفته گذشته از سوی دولت این کشور اعلام شد،‌ خشم دانشجویان هندی و چینی را برانگیخت.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دولت مالزی هفته گذشته سهمیه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی را در این کشور اعلام کرد و نحوه سهمیه‌بندی‌های اخیر، موجب خشم و اعتراض دانشجویان چینی و هندی شد چرا که از سوی دولت تنها 19 درصد ظرفیت‌ها برای دانشجویان چینی و چهار درصد آن برای دانشجویان هندی در نظر گرفته شده و این آمار نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.



همچنین برخی از این دانشجویان نیز با وجود کسب نمرات بالا در آزمون‌های ورودی از دستیابی به رشته‌های مورد علاقه خود در دانشگاه‌های مالزی محروم مانده‌اند. 23 درصد از اقلیت‌های نژادی در مالزی را چینی‌ها و هفت درصد را نیز هندی‌ها تشکیل می‌دهند.



«جاسپال سینگ»، رییس خزانه‌داری حزب کنگره هندی‌تباران مالزی (MIC) ضمن انتقاد از این تصمیم، آن را ناعادلانه‌ترین و تبعیض‌آمیزترین سهمیه‌بندی دانشگاه‌های دولتی در طول تاریخ مالزی اعلام کرد.



وی افزود: به جای 1500 سهمیه باید به 3000 دانشجوی هندی سهمیه ورود به دانشگاه‌های دولتی تعلق بگیرد.



به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، سینگ همچنین گفت: سهمیه دانشجویان چینی در دانشگاه‌های دولتی نیز طی سالیان اخیر از 25 درصد به 19 درصد کاهش یافته است.

کلمات کلیدی: سهمیه‌بندی ظرفیت‌های دانشگاهی مالزی، نحوه سهمیه‌بندی ظرفیت‌های دانشگاهی مالزی، چگونگی سهمیه‌بندی ظرفیت‌های دانشگاهی مالزی، ظرفیت‌های دانشگاهی مالزی، دانشگاه‌های دولتی مالزی، پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های دولتی مالزی

آمار بازدید: 262 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image