ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ورود پیشرفته‌ترین میکروسکوپ الکترونیکی کشور به دانشگاه لرستان (9 مرداد 92)

ورود پیشرفته‌ترین میکروسکوپ الکترونیکی کشور به دانشگاه لرستان (9 مرداد 92)

دانشگاه لرستان در راستای آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای گسترش تحصیلات تکمیلی و ارائه خدمت و سرویس‌های پژوهشی به همه پژوهشکده‌های کشور در ابتدای سال جدید اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه کرد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در راستای توسعه همه جانبه و همچنین آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه لرستان و ارائه خدمت و سرویس‌های پژوهشی به همه پژوهشکده‌های کشور در ابتدای سال جدید دانشگاه لرستان اقدام به راه اندازی آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه کرد.

در این راستا مدیریت دانشگاه لرستان تصمیم به خرید و وارد کردن 2 دستگاه فوق پیشرفته 1-SEM 2- TXRFدر زمینه تحقیقات مربوط به مواد و نانومواد و همچنین حوزه‌های مربوط به علوم زیستی و فنی با هزینه‌ای بالغ بر 30 میلیارد ریال کرد.

براساس این گزارش، میکروسکوپ الکترونی علیرغم تحریم‌های بین‌المللی در دانشگاه لرستان مستقر شده و دستگاه دوم نیز به زودی وارد این دانشگاه خواهد شد.

اولویت در استفاده از این دستگاه با دانشجویان و گروه‌های آموزشی مرتبط است که می‌توانند در آزمایش‌های خود از این دستگاه استفاده کنند.

بنابراین گزارش، رویکرد دیگر استفاده از این دستگاه، به عنوان منبع درآمد ارزشمندی برای دانشگاه خواهد بود که با توجه به پیشرفتگی آن، علاوه بر پوشش علمی استان، می‌توان نیاز استان‌های مجاور و استان‌های دورتر را نیز پوشش داد و به عنوان یک مرکزیت علمی کشور دانشگاه‌های بسیاری از هم اکنون برای ارسال نمونه‌های آزمایشگاهی خود درخواست‌های فراوانی ارائه داده‌اند.

شایان ذکر است، این دستگاه قرار است در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان نصب و راه اندازی شود.

کلمات کلیدی: پیشرفته‌ترین میکروسکوپ الکترونیکی، دانشگاه لرستان، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، تحقیقات مربوط به مواد و نانومواد، میکروسکوپ الکترونیکی، اخبار جدید دانشگاه لرستان، امکانات آزمایشگاهی دانشگاه لرستان

آمار بازدید: 362 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image