ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار روسای 3 دانشگاه ناظر سنجش و پذیرش دانشجو می شوند (16 مرداد 92)

روسای 3 دانشگاه ناظر سنجش و پذیرش دانشجو می شوند (16 مرداد 92)

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز تکلیف حضور روسای سه دانشگاه کشور را در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مشخص کردند.


به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در نشست علنی امروز چهارشنبه 16 مرداد مجلس شورای اسلامی، با بند خ ماده 2 طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشگاه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی موافقت کردند.

در جریان بررسی بند خ ماده 2 طرح مذکور اصل ماده به رأی نمایندگان گذاشته شد که با 134 رأی موافق،8 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر تصویب شد.

بر اساس ماده 2 طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور به منظور برنامه ریزی، تصویب مقررات هماهنگی و نظارت بر نحوه سنجش علمی و پذیرش دانشجو برای کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری حرفه ای و دکتری پیوسته «شورای سنجش و پذیرش دانشجو» که از این پس شورا نامیده می شود با ترکیب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (رئیس شورا)، وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور (دبیر اول)، یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به عنوان ناظر، تشکیل می شود.

همچنین بند خ ماده 2 به شرح زیر اصلاح شد:

رؤسای سه دانشگاه از دانشگاه های زیر مجموعه وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های غیر دولتی به پیشنهاد وزرای مذکور و انتخاب شورا به عنوان ناظر نیز در این ترکیب قرار می گیرند.

همچنین رؤسای مرکز سنجش آموزش و پرورش و مرکز آزمون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدون حق رأی در این شورا قرار می گیرند.

نمایندگان مجلس امروز مصوبات دیگری از جمله قانونی شدن طرح سنجش و پذیرش دانشجو، لغو قانون کنکور سال 86 و وظایف آموزش و پرورش را هم با آراء خود تصویب کردند.

کلمات کلیدی: سنجش و پذیرش دانشجو، نظارت بر سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو، سنجش و پذیرش دانشگاه، لغو قانون کنکور سال 86

آمار بازدید: 244 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image