ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه صندوق‌های رفاه دانشجویی از رعایت قوانین عمومی دستگاه‌های دولتی معاف شدند (مرداد 91)

صندوق‌های رفاه دانشجویی از رعایت قوانین عمومی دستگاه‌های دولتی معاف شدند (مرداد 91)

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه‌ای را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی آن سازمان امور دانشجویان کشور صندوق های رفاه دانشجویان ملزم به رعایت قوانین و مقررات عمومی حاکم بر دستگاه های دولتی نخواهد بود.


به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در ادامه جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، لایحه الحاق یک تبصره به بند "ب" ماده 20 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه بررسی شد و کلیات آن با 188 را ی موافق، 18 رای مخالف، 11 رای ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

تصویب کلیات این لایحه نیازمند دو سوم آرای موافق نمایندگان بود زیرا این لایحه در راستای اصلاح برنامه پنجم به مجلس ارایه شده بود.

در صورت تصویب نهایی این لایحه صندوق رفاه دانشجویان ملزم به رعایت قوانین و مقررات عمومی حاکم بر دستگاه‌های دولت بویژه قانون محاسبات عمومی، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون برگزاری مناقصات و اصلاحات و الحاقات نیست.

براساس ماده واحده این لایحه یک تبصره به شرح زیر به عنوان تبصره یک به بند "ب" ماده 20 قانون 5 ساله پنجم الحاق می‌شود و شماره تبصره 1 و 2 به 2 و 3 تغییر می‌یابد.

طبق تبصره یک ؛ سازمان امور دانشجویان کشور و صندوق‌های رفاه دانشجویان مشمول مفاد این بند می‌شوند.

براساس بند "ب" ماده 20 قانون برنامه پنجم دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و فرهنگسراهایی که دارای مجوز از شورای عالی گسترش آموزش عالی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و بهداشت، درمان و سایر مراجع قانونی ذیربط می‌باشند بدون الزام به رعایت قوانین و مقررات عمومی حاکم بر دستگاه‌های دولتی به ویژه قانون محاسبات عمومی، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون برگزاری مناقصات و اصلاحات و فقط در چارچوب مصوبات و آیین‌نامه‌های مالی، معاملاتی، اداری، استخدامی، تشکیلاتی مصوب هیات امنا که حسب مورد به تایید وزرای علوم، تحقیقات و بهداشت و درمان و در مورد فرهنگسراها به تایید رئیس جمهور می‌رسد عمل می‌نماید.

اعضای هیات علمی ستادی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت نیز مشمول این حکم هستند.

کلمات کلیدی:صندوق رفاه دانشجویی، قوانین عمومی دستگاه‌های دولتی، صندوق رفاه، سازمان امور دانشجویان کشور، صندوق های رفاه دانشجویان

آمار بازدید: 363 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image