ارتباط مستقیم با 30921 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی پیامد اعلام نتایج رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها در هند (26 مرداد 92)

پیامد اعلام نتایج رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها در هند (26 مرداد 92)

به دنبال عملکرد ضعیف موسسات تحصیلات تکمیلی هند در سه رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها، این کشور با کارشناسان و نماینده‌های خود در عرصه آموزش عالی درباره چگونگی ارتقای رتبه‌ دانشگاه‌های خود در سطح بین‌المللی وارد بحث شد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ نخست‌وزیر هند در همین رابطه اظهار داشت: عدم حضور دانشگاه‌های هند در فهرست 200 دانشگاه برتر جهان برای ما بسیار تامل‌برانگیز است.


بر اساس رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها از سوی موسسه تایمز هایر اجوکیشن تنها سه دانشگاه هند جزو 400 دانشگاه اول دنیا بودند و این کشور در رتبه‌بندی جهانی شانگهای نیز عملکرد ضعیفی داشته است.


گروهی از کارشناسان آموزش عالی در هند معتقدند که این رتبه‌بندی‌ها را نباید بی‌اهمیت دانست، بلکه این آمار و ارقام دسته‌بندی شده اخطاری برای کشورها و انگیزه‌ای برای بهبود عملکرد ضعیف دانشگاه‌های آنها است.


رییس دانشکده بازرگانی «سری‌رام» در دهلی نیز خاطر نشان کرد: هند کشوری بزرگ با تعداد زیادی دانشجو است و ما نمی‌توانیم خود را با موسسات دارای سرمایه‌های کلان آموزشی در سراسر جهان مقایسه کنیم اما می‌توانیم تعدادی از موسسات را انتخاب کرده و به شکل متمرکز برای ارتقای سطح آموزشی آنها تلاش کنیم.


با این حال «فیلیپ آلتبچ»، رییس مرکز بین‌المللی تحصیلات تکمیلی در دانشکده بوستون نیز معتقد است که بیشتر این رتبه‌بندی‌های جهانی را مجلات و رسانه‌ها حمایت می‌کنند و بسیاری از آن‌ها بر اساس روش‌های معتبر انجام نمی‌شوند.


وی تاکید دارد که در هند و دیگر کشورهای در حال توسعه،‌ نگرانی برای نتایج این رتبه‌بندی‌ها اشتباه است.


بعضی از مجلات هند دانشکده‌ها و دانشگاه‌های این کشور را بر اساس معیارهای متفاوت رتبه‌بندی کردند. مثلا یکی از مجلات معتبر، بهترین دانشکده هند در سال 2012 میلادی را بر اساس اعتبار دانشکده‌ها، کیفیت بازدهی آکادمیک،‌ سرپرستی دانشجویان و چشم‌اندازهای شغلی رتبه‌بندی کرد در حالی که در برخی دیگر معیارهای دسته‌بندی کیفی دانشگاه‌ها متفاوت است.


«فیل بتی»، ویراستار تحصیلات تکمیلی موسسه تایمز هایر نیز می‌گوید: برای بسیاری از موسسات آموزشی هند، تمرکز بر اولویت‌های محلی باید شامل گسترش فرصت‌های آموزشی برای گروه‌هایی که فعالیت کمتری دارند، شود و کار با انجمن‌های محلی ادامه یابد.


به گزارش ایسنا به نقل از سایت یونیورسیتی ورلد نیوز، عدم شفافیت و مشکلات در دستیابی به اطلاعات، معضل اصلی تحصیلات تکمیلی در هند است و معلوم نیست که چگونه رتبه‌بندی جداگانه‌ دانشگاه‌های هند چالش‌های موسسات آموزشی این کشور و کیفیت پژوهشی در این موسسات را برطرف می‌کند.

کلمات کلیدی: رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها، نتایج رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها، هند، دانشگاههای هند، عملکرد ضعیف موسسات تحصیلات تکمیلی هند، وضعیت علمی دانشگاههای هند

آمار بازدید: 380 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image