ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی فروش 12 سال تعهد خدمت دندان‌پزشکان با 2 میلیون تومان (4 شهریور 92)

فروش 12 سال تعهد خدمت دندان‌پزشکان با 2 میلیون تومان (4 شهریور 92)

رییس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر لزوم اصلاح جداول قیمتی خرید خدمت دندان پزشکان گفت: در حال حاضر 12 سال تعهد را با 2 میلیون تومان خریداری می کنند که این میزان به اندازه شهریه مهدکودک‌ها هم نیست.




به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اکبر فاضل در مراسم برگزاری آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی با بیان اینکه این دوره بیست و نهمین آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی است که در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: تمام 29 دوره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شده است و چهار سال است که میزبانی این آزمون را دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر عهده دارد.



وی با اشاره به اینکه گروهی که هر ساله برای برگزاری آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی با دبیرخانه همکاری می‌کنند متشکل از افراد بسیار ورزیده و توانا است که از تجربه زیادی در این حوزه برخوردارند.



رییس دبیرخانه آموزش تخصصی دندانپزشکی با بیان اینکه 422 نفر شرکت کننده در بیست و نهمین دوره آزمون در بورد تخصصی دندانپزشکی شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: 252 نفر از این افراد خانم و 170 نفر آقا هستند.



وی ادامه داد: تعداد متعهدین عام شرکت کننده در این آزمون 148 نفر است که باید 2.5 برابر مدت تحصیل خود تعهدات خود را در محلی که بعد از آزمون برای آنها تعیین می‌شود، بگذرانند و 142 نفر متعهدین بومی هستند که باید به استان خاص انتخابی خود رفته و 9 سال در آنجا به ارائه خدمت بپردازند.



وی با اشاره به برگزاری مرحله شفاهی آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی در فردا تصریح کرد: در این دوره تدابیری اتخاذ شده است که تاثیر آشنایی اعضای هیات بورد با داوطلبان در نمره دهی کمتر شود و ارزیابی توانایی‌های داوطلب و نمره‌دهی به صورت غیرمستقیم و با اجرای نهایت عدالت انجام شود.





فاضل گفت: آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی در 10 رشته صبح امروز برگزار شد که بیشترین داوطلب در رشته ارتودنسی با 62 نفر و کمترین در رشته آسیب‌شناسی دندان با 22 نفر شرکت کرده است.



رییس دبیرخانه آموزش تخصصی دندانپزشکی با بیان اینکه در سال 84 ، ورودی آزمون دستیاری ، 140 نفر بود که هم‌اکنون ظرفیت این دوره به 400 نفر رسیده به این معنی که 20 درصد ظرفیت اضافه شده است.



وی گفت: اعلام نیاز ما برای اعضای هیات علمی رشته دندانپزشکی 38 نفر بوده است که فقط با 3 نفر از آنها اعلام موافقت شده است.



فاضل با اشاره به برخی تخلفات در زمینه محل ارائه در سهمیه مناطق محروم رشته دندانپزشکی عمومی اظهار کرد: در گذشته جدول قیمت برای خریداری تعهد توسط این افراد طراحی شده است اما در تعهد مناطق محروم در رشته‌های تخصصی یک تعهد محضری وجود دارد و افراد نمی‌توانند به این مناطق نروند و در صورت تخلف مستنکف محسوب شده و باید جریمه‌های سنگین بپردازند.



وی گفت: در رشته دندانپزشکی عمومی افرادی که باید در مناطق محروم خدمت کنند 6 سال اول خدمت را می‌توانند طبق جدولی که در سال 60 طراحی شده با پرداخت مبالغ پایین، بخرند و 6 سال دوم را در صورت اعلام نیاز دانشگاه سپری کنند که آن هم انجام نمی‌شود.





12 سال تعهد با 2 میلیون تومان خریده می شود




رییس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه خرید خدمت باعث شده تا در سیستم شبکه نیاز فراوانی داشته باشیم و این به دلیل ناهماهنگی بین حوزه بهداشت و آموزش است ادامه داد: در حال حاضر هم این فارغ‌التحصیلان پایان‌نامه‌هایشان را برای امضا می‌آورند که 12 سال تعهد را با 2 میلیون تومان می‌خرند، این میزان به اندازه شهریه مهدکودک‌ها هم نیست.



وی تصریح کرد: جداول قیمتی باید اصلاح شود و دانشگاه‌ها عدم نیاز ندهند، برخی از این داوطلبان از نمایندگان مجلس، استاندار و فرماندار نامه می‌آورند تا تعهدشان آزاد شود در حالی که باید قانونمند شود.



فاضل با اشاره به جذب دندانپزشک در سیستم شبکه به عنوان یکی از چالش‌های آموزش دندان پزشکی گفت: این افراد فقط با حقوق 500 هزار تومان می‌توانند استخدام شوند و به آنها گفته می‌شود مجوز استخدام موجود نیست، باید در سیستم شبکه کاری کرد که این افراد جذب شوند و ردیف حقوقی داشته باشند.





موافقت با جذب 3 هزار دندانپزشک با تغییر وزیر معطل مانده است




فاضل گفت: درخواست جذب 3 هزار دندانپزشک را برای سیستم شبکه در زمان وزارت وحید دستجردی دادیم و او این درخواست را به دفتر ریاست‌جمهوری منعکس کرد اما عملی نشد چراکه با تغییر وزیر بهداشت فرصتی برای پیگیری این مسئله وجود نداشت.



وی گفت: هزینه‌هایی که مردم از جیب می‌پردازند 70 درصد است که در طیف خدمات درمانی، هزینه‌هایی که در رشته دندانپزشکی مردم می‌دهند با تمام خدمات دیگر برابری می‌کند.



در ادامه این مراسم عباس منزوی - رئیس پژوهشکده علوم دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با بیان اینکه در حوزه دندان پزشکی دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دندانپزشکی و مقطع دکترا در این سالها راه‌اندازی شده، 10 رشته تخصص بالینی و دو رشته فوق تخصصی دندانپزشکی به همراه چند رشته فلوشیب دندانپزشکی که در حال تصویب است نیز از نمونه‌های اقدامات انجام شده است.



وی گفت: در آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی که امروز برگزار شد 429 نفر شرکت کرده‌اند و همه داوطلبان در این آزمون قبول می‌شوند فقط امتیازها متفاوت است.


کلمات کلیدی: دندانپزشک، جذب دندانپزشک، آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی، آزمون بورد تخصصی، دندانپزشکی، تعهد خدمت دندان‌پزشکان، جداول قیمتی خرید خدمت دندان پزشکان

آمار بازدید: 328 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image