ارتباط مستقیم با 30949 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی پزشکان داروی تولید داخل تجویز کنند/ پررنگ شدن نقش انجمن های علمی پزشکی (9 شهریور 92)

پزشکان داروی تولید داخل تجویز کنند/ پررنگ شدن نقش انجمن های علمی پزشکی (9 شهریور 92)

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دولت در بحث دارو تصمیمات خوبی اتخاد کرده است، تاکید کرد: پزشکان توجه داشته باشند که تا حد امکان در نسخه نویسی داروهای تولید داخل را تجویز کنند و از تجویز داروهای جدید خارجی و در نتیجه ایجاد مشکل و سختی برای بیماران پرهیز کنند.به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در مراسم تقدیر از کمیته های بورد تخصصی و فوق تخصصی پزشکی اظهار داشت: اتحاد و همگرایی و اعتماد به جامعه پزشکی کلید اصلی است که می توانیم سهم سلامت از نظام را مطالبه کنیم.


هاشمی با گرامیداشت یادو خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدباهنر و شهید رجایی، آنان را سرلوحه و الگویی برای نسل آینده برشمرد و با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات اظهار داشت : قدر این وفاق، همدلی و نشاط ایجاد شده در جامعه را باید بدانیم و همه مسوولان باید توجه داشته باشند که رای مردم به پرهیز از تندروی ، عقلانیت و اعتدال بوده است و حاصل این انتخاب دولت یازدهم و دولت تدبیر و امید بوده است بنابراین مسوولان باید تمام همت و تلاش خود را در این جهت به کار گیرند.

وزیر بهداشت با اشاره به برخی از مشکلات موجود در نظام سلامت و آسیب هایی که در دهه گذشته به تولیت در امر سلامت وارد شده است، همگرایی دولت و ارکانی که در بحث سلامت وابسته هستند را برای رفع مشکلات لازم برشمرد و در این امر همکاری انجمن های علمی پزشکی، سازمان نظام پزشکی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وزارت بهداشت را لازم برشمرد .

وی با اشاره به ناکارآمد بودن بیمه های درمانی تاکید کرد: بیمه ها باید تقویت شوند و نظارت بیشتری بر هزینه های درمان بیماران صورت گیرد و انجمن های علمی و نظام پزشکی در این نظارت باید کمک کنند.

هاشمی با اشاره به مشکلات بودجه ای که تا پایان سال وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: در آینده مشکلات اعتباری و بودجه رفع خواهد شد و بی شک خداوند راههای پنهان را به ما نشان خواهد داد و یکی دو سال آینده وضع اقتصادی بهتر می شود و سختی های ما از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به این که دولت در بحث دارو تصمیمات خوبی اتخاد کرده است که به زودی اعلام می شود تاکید کرد: اگر صحبت از اقتصاد مقاومتی می کنیم باید تلاش کنیم تا در بحث دارو به خودکفایی برسیم . پزشکان نیز باید توجه داشته باشند که تا حدامکان در نسخه نویسی داروهای تولید داخل را تجویز کنند و از تجویز داروهای جدید خارجی و در نتیجه ایجاد مشکل و سختی برای بیماران پرهیز کنند

وزیر بهداشت با تاکید بر این موضوع که برنامه پزشک خانواده نباید متوقف شود بلکه باید اجرا شده و مشکلات این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و به سیاستگذاران اعلام شود گفت: اتحاد و همگرایی و اعتماد به جامعه پزشکی کلید اصلی است که می توانیم سهم سلامت از نظام را مطالبه کنیم.

وی با اشاره به آزمون های دانشنامه کشوری خاطرنشان کرد: امیدوارم آزمون های بورد به خوبی برگزار شوند و اساتید در مسند قضاوت، میزان دانش و مهارت دستیاران، آنان را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهند و در طراحی سولات، انطباق آنها با منابع اعلام شده، بخش مهارت و آسکی نهایت دقت را به عمل آورند تا کسی مظلوم واقع نشود.

مراسم تجلیل از کمیته های آزمون دانشنامه بورد تخصصی و فوق تخصصی علوم پزشکی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر حسین فریدون برادر رئیس جمهور و مدیر، معاونان وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

کلمات کلیدی: پزشکان، داروی تولید داخل، تجویز دارو، پزشک، پزشکی، نقش انجمن های علمی پزشکی، انجمن های علمی پزشکی

آمار بازدید: 212 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image