ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار صدور گواهینامه بومی‌سازی فناوری برای 100 شرکت ایرانی (15 شهریور 92)

صدور گواهینامه بومی‌سازی فناوری برای 100 شرکت ایرانی (15 شهریور 92)

معاون تجاری سازی و ارتباط با صنعت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از صدور گواهینامه بومی بودن فناوری‌ها برای شرکت‌های تولیدی خبر داد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، سعید زرندی معاون تجاری‌سازی و ارتباط با صنعت‌ سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت:برای اطمینان مصرف‌کنندگان،گواهینامه بومی بودن فناوری‌ها را برای شرکت‌های تولیدی صادر کرده‌ایم.

وی افزود: اگر قرار است چشم اندازهای ایران درافق 1404 درحوزه صنعت و اقتصاد عملی شود، بدون توجه به دانش بومی و بومی‌سازی فناوری کاری از پیش نخواهیم برد و لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی آگاهانه برای نیازهای تکنولوژیک کشور است.

زرندی با اشاره به اهمیت صنایع دانش‌بنیان و نقش اساسی بومی‌سازی فناوری درکشور گفت: هر چند دراین عرصه نباید به دنبال اختراع مجدد بود اما باید قبول کنیم بسیاری از برندهای صنعتی و تجاری مطرح دنیا حاضر به ارائه دست آوردها و علوم خود به بقیه کشورها نیستند و شمار زیادی ازتکنولوژی‌های برتر درحوزه‌های مختلف تنها در اختیار چند کشور معدود در دنیا قرار گرفته که باید این تهدید را با برنامه‌ریزی به فرصت تبدیل کرد.

معاون تجاری‌سازی و ارتباط با صنعت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران افزود: ضروری است بتوانیم در زنجیره تولید تکنولوژی درمنطقه غرب آسیا برنامه‌ریزی کنیم اما اینکه چطور و چگونه باید برای نیل به این اهداف برنامه‌ریزی کرد، در گام نخست نیازمند شناخت فناوری‌ها و تولیدات بومی در کشور است و باید مرجعی قابل اعتماد میزان بومی بودن تکنولوژی را محاسبه و ارائه کند.

زرندی با اشاره به وظایف سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و اینکه براساس ماده 17 قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مسئولیت رصد فناوری درکشور به این سازمان سپرده شده است ابراز امیدواری کرد تا دراین راه بتوانیم با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، نیرو و جهاد کشاورزی شرکت‌های فعال و توانا دراین حوزه‌ها را شناسایی، شناسنامه دار، حمایت و تقویت کنیم تا مرتبطین با این حوزه‌ها با اطمینان دست به انتخاب و همکاری با آنها بزنند.

وی با اشاره به فعالیت 7 پژوهشکده در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و نیز فعالیت 2000 خبره علمی افزود: با فراخوان شرکتهای تولیدی جهت اخذ گواهینامه بومی‌سازی فناوری، نزدیک به صد شرکت بزرگ موفق به اخذ گواهینامه توانمندی‌های فناوری شده اند.

زرندی با تاکید براین نکته که با اخذ این گواهینامه‌ها، مشتریان حقیقی و حقوقی از این پس اطمینان پیدا می‌کنند که چقدر از تکنولوژی، دانش و فناوری که دراختیار گرفته‌اند محصول داخل و چقدر از آن متعلق به خارج از کشور است، گفت: با این اقدام دغدغه استفاده از محصولات غیر‌بومی با مهر بومی و مخاطراتی را که در این زمینه به وجود می‌آید را از میان خواهیم برد.

وی تهیه شناسنامه فناوری و تعیین سطح تکنولوژی و میزان نو‌آور بودن و نیز قابلیت علمی صاحبان صنعت را از مزایای این گواهی‌نامه دانست و گفت: برای نخستین بار آماده‌ایم شرکت‌های فعال دراین حوزه و محصولات آنها را با استفاده از به روز‌ترین متدها، رتبه‌بندی کنیم تا از این پس مصرف‌کننده داخلی با اطلاع از شرایط و با حصول اطمینان دست به انتخاب بزند و دستگاه‌های دولتی نیز بتوانند بدون دغدغه از فناوری‌های بومی حمایت کنند.

وی افزود: درآبان ماه امسال از 50 شرکت دارای گواهی‌نامه فناوری بومی تقدیر می‌شود و از سال آینده در جشنواره‌ای هر سال 50 شرکت برتر ایرانی دارای توان بومی‌سازی، نوآور را معرفی می‌کنیم و امید است با همکاری دستگاه‌های اجرایی بتوانیم مصوبات تشویقی برای این شرکت‌ها از دولت اخذ کنیم.

براساس این گزارش واحدهای تولیدی که به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://fanavari.irost.org در مرحله ارزیابی ثبت‌نام کنند.

کلمات کلیدی: گواهینامه بومی‌سازی فناوری، شرکت ایرانی، ارتباط با صنعت، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، فناوری، بومی‌سازی فناوری

آمار بازدید: 268 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image