ارتباط مستقیم با 30949 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی «آموزش برون‌مرزی» نظام نوین آموزشی در جهان (18 شهریور 92)

«آموزش برون‌مرزی» نظام نوین آموزشی در جهان (18 شهریور 92)

«آموزش برون‌مرزی» به عنوان یک نظام آموزشی نوین با گام‌های سریع در حال پیشرفت است اما در حال حاضر تنها چند کشور خط مشی‌های مرتبط با آن را دنبال می‌کنند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که تضمین کیفیت و سنجش اعتبار و پیروی از خط مشی‌های مربوط به «آموزش برون‌مرزی» هنوز از سوی بسیاری از کشورها ضعیف است اما کشورهایی نظیر چین، مالزی و امارات متحده عربی در امر استفاده از نظام «آموزش برون‌مرزی» با هدف افزایش دسترسی به آموزش عالی، افزایش ظرفیت علمی و دانشگاهی، تربیت نیروهای ملی و حفظ کردن نیروی کار ماهر موفق بوده‌اند.



یافته‌های دیگر درباره نظام «آموزش برون‌مرزی» نشان می‌دهد که این نوع آموزش همچنان در بسیاری از کشورها اولویت اجرایی ندارد.



از سوی دیگر در حالی که جلب دانشگاه‌های خارجی به تسریع فعالیت‌های آموزشی و جذب سرمایه‌ خارجی کمک می‌کرد اکنون با ظهور نظام آموزشی برون‌مرزی این سوال به ذهن خطور می‌کند که دوام این نظام جدید در غیاب دانشگاه‌های خارجی چگونه خواهد بود چرا که «آموزش برون‌مرزی» نمی‌تواند مستقیما سرمایه‌های خارجی را جذب کند.



علاوه بر این نیاز به تبادل مابین کشورها برای ارائه تعریفی واحد از خط مشی «آموزش برون‌مرزی» و اهمیت ارائه یک زیرساخت مناسب در سطح ملی و بنیادی در کشورهای میزبان امری حیاتی است.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، در این گزارش اصل مهم «آموزش برون‌مرزی» این است که دانشجویان می‌توانند برای اخذ یک مدرک خارجی بدون ترک کشورشان اقدام کنند و در واقع به جای دانشجویان، مرزهای ملی و منطقه‌ای با هم درمی‌آمیزند.


کلمات کلیدی: آموزش برون‌مرزی، نظام نوین آموزشی در جهان، نظام نوین آموزشی، اصل مهم آموزش برون‌مرزی، دانشگاه‌های خارجی

آمار بازدید: 265 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image