ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار ارسال پیامک سلامت به ۲۰۰ هزار شماره تلفن دانشجویی (18 شهریور 92)

ارسال پیامک سلامت به ۲۰۰ هزار شماره تلفن دانشجویی (18 شهریور 92)

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها از سال جاری ماهیانه یک یا دو پیامک سلامت به ۲۰۰ هزار شماره تلفن دانشجویان ارسال خواهد شد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حمید یعقوبی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اهمیت حوزه مشاوره دانشجویی گفت: مشاوره دانشجویی اهمیت زیادی دارد و همه در این زمینه متفق‌القول هستند که بهداشت روانی از مباحث مهم در زمینه دانشجویی است.

وی افزود: در ربع قرن و فعالیت مشاوره دانشجویی از سال 67 رشد خوبی در این زمینه داشتیم و در طول این 25 سال بیش از 100 فعالیت نوآورانه در زمینه فعالیت‌های مشاوره‌ای داشته‌ایم. 65 درصد این فعالیت‌ها مربوط به 4 سال اخیر بوده و یک دوره رشد مطلوب نیز در طول سال‌های 72 تا 75 داشته‌ایم که عمده این فعالیت‌ها یعنی حدود 18 درصد فعالیت در این دوران داشته‌ایم.

یعقوبی با اشاره به تعداد مراکز مشاوره فعال در دانشگاه‌های سراسر کشور، تاکید کرد: در حال حاضر 106 مرکز مشاوره‌ای در دانشگاه‌های کشور وجود دارد. همچنین 262 شعبه خوابگاهی و دانشگاهی و 127 مرکز مشاوره در دانشگاه‌های غیر انتفاعی حضور دارد که در نهایت تعداد کل مراکز در تمام دانشگاه‌ها به 500 مرکز می‌رسد که طبق تقسیم‌بندی مراکز مشاوره‌ای به صورت 5 منطقه‌ای بیشترین شعبه‌های مراکز مشاوره در مناطق یک و 3 که تهران و شرق و شمال کشور هستند، قرار دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مشاوران فعال در این مراکز 80 درصد به صورت پاره وقت و 20 درصد تمام وقت هستند که 30 درصد این متخصصان در تهران مشغول به فعالیت هستند.

وی با انجام یک مقایسه با کشور آمریکا اعلام کرد: در کشور ما به ازای هر 500 دانشجو یک مشاور وجود دارد که این آمار در آمریکا به ازای هر 1600 نفر یک مشاوره است.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم اذعان داشت: تاکنون 145 هزار جلسه مشاوره‌ای در مراکز مطالعه برگزار شده که بیش از 54 هزار جلسه در منطقه یک و بیش از 31 هزار جلسه در منطقه 3 برگزار شده است.

یعقوبی بیشترین دلیل مراجعات دانشجویان به مراکز مشاوره را مشاوره تحصیلی و برنامه‌ریزی درسی، مشاوره ازدواج، اختلالات خلقی و اضطرابی و مسائل خانوادگی و زناشویی اعلام کرد و گفت: 60 درصد مراجعین به مراکز دختران و 40 درصد پسران هستند.

وی با اشاره به تهیه کارنامه سلامت برای دانشجویان جدیدالورود گفت: طبق سنوات گذشته در سال جاری نیز برای دانشجویان روزانه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا کارنامه سلامت تهیه می‌کنیم و امسال این اتفاق برای دانشگاه‌های غیر انتفاعی سرانه فرهنگی از دولت می‌گیرند، خواهد افتاد.

وی در ادامه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از شروع سال تحصیلی جدید به 200 هزار شماره تلفن دانشجویان که در کارنامه‌های سلامت ثبت شده ماهیانه یک یا دو پیامک سلامتی و بهداشتی ارسال می‌کنیم و به دنبال تدوین شیوه‌نامه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور هستیم.

کلمات کلیدی: شماره تلفن دانشجویی، ارسال پیامک، ارسال اس ام اس، پیامک دانشجویی، اس ام اس دانشجویان، اس ام اس دانشجویی، پیامک سلامت، پیامک سلامتی و بهداشتی، اس ام اس سلامت

آمار بازدید: 225 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image