ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه بازنگری اساسی در واحد تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها و تربیت بدنی ویژه برای دانشجویان معلول (29 شهریور 92)

بازنگری اساسی در واحد تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها و تربیت بدنی ویژه برای دانشجویان معلول (29 شهریور 92)

مدیر کل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی از بازنگری و تغییرات اساسی در واحد درسی تربیت‌بدنی خبر داد و گفت: دروس تربیت‌بدنی ویژه و ورزش ویژه یک، برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که معلولیت یا مشکل جسمی حرکتی دارند.


سعید قدیمی مدیر کل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به ایجاد بازنگری در درس تربیت‌بدنی گفت: با بازنگری صورت گرفته در واحد درسی تربیت‌بدنی یک و 2 این دروس با عناوین تربیت‌بدنی و ورزش یک در دانشگاه‌‌ها تدریس می‌شوند.

وی افزود: با تغییرات به وجود آمده، همچنین دروس تربیت‌بدنی ویژه و ورزش ویژه یک برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که معلولیت یا مشکل جسمی حرکتی دارند.

قدیمی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس بازنگری جدید، زنان باردار دانشجو نیز شامل طرح تربیت‌بدنی و ورزش ویژه می‌شوند و این واحدهای درسی را به صورت ویژه پشت سر می‌گذارند.

مدیر کل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی با اشاره به تغییرات محتوایی این دروس علاوه بر تغییر نام تاکید کرد: علاوه بر تغییر نام دروس؛ سرفصل‌ها، مفاد و اهداف این دروس نیز تغییر کرده‌ است و بیشتر مباحث درباره مسائل نظری، اصول سلامت و تمام آن چیزی است که به سلامت جسم برمی‌گردد.

وی در ادامه گفت: محتویات درس تربیت‌بدنی که جایگزین تربیت‌بدنی یک شده است به صورت نظری و عملی برنامه‌ریزی و ورزش یک نیز که جایگزین تربیت‌بدنی 2 شده‌ به این صورت است که دانشجو برای پشت سر گذاشتن این واحد درسی، یک رشته ورزشی را در طول ترم انتخاب می‌کند و در همان رشته تا پایان ترم به سطح متوسط یا پیشرفته‌ای می‌رسد.

قدیمی در پایان تصریح کرد: همچنین دروس ورزش 2 و 3 نیز به عنوان دروس اختیاری در چارت درسی دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده‌اند و دانشجویان می‌توانند این دروس را به عنوان دروس اختیاری پشت سر بگذارند.

کلمات کلیدی: واحد تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها، تربیت بدنی ویژه برای دانشجویان معلول، دانشجویان معلول، واحد درسی تربیت‌بدنی، ورزش

آمار بازدید: 344 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image