ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ساخت دستگاه تسهیل‌کننده حرکت معلولان بر روی پله (6 مهر 92)

ساخت دستگاه تسهیل‌کننده حرکت معلولان بر روی پله (6 مهر 92)

دستگاه شارژی تسهیل‌کننده حرکت معلولان بر روی پله در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طراحی و ساخته شد.


امین کشاورز قزل قشلاق مخترع دستگاه شارژی پله‌رو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: دستگاه تسهیل‌کننده حرکت معلولان بر روی پله به صورت شارژی، سیار و به شکل خودرو کار می‌کند.

وی افزود: این دستگاه دارای خصیصه پله‌نوردی به واسطه ابتکار چرخ‌های خاص و نوین است که به هیچ سازه یا ادواتی مثل نرده یا دیواره کنار پله‌ها نیز متصل نیست.

کشاورز ادامه داد: این دستگاه قابلیت حمل وزنه‌ای تا وزن 150 کیلوگرم و حتی در صورت نیاز به واسطه تقویت موتور و عناصر دستگاه بیشتر از این وزن را دارد.

وی عنوان کرد: این دستگاه در سطوح مختلفی اعم از سطح صاف و بی شیب یا شیبدار یا مسیرهای ناهموار و پلکانی اعم از پله‌های منازل، مدارس، بیمارستان و غیره که با هر ابعاد و اندازه‌ای به لحاظ ارتفاع پله و کف پله، راه پله‌ها و راهروها و پاگردهای با درجه شیب کمتر از 50 درجه نسبت به افق، قابلیت نصب دارد.

این مخترع کشورمان گفت: حتی در کنار جداول جوی خیابان‌ها، پاشنه‌های درب‌ها، آستانه ورودی درب‌های اتاق‌ها و تک پله‌ها در آشپزخانه و غیره می‌توان از این دستگاه برای تسهیل در حرکت معلولان استفاده کرد.

وی اضافه کرد: این دستگاه بر روی هر سطحی با هر جنس پوشش مصالحی اعم از آسفالت، سنگ، بتن، پلاستیک، آهن، سرامیک و غیره توسط یک اپراتور به صورت اتوماتیک فعال می‌شود.

وی اظهار داشت: این دستگاه برای استفاده کنندگان مشکلی ایجاد نکرده و به راحتی در یک فضا به طول یک متر و عرض 2/1 متر 360 درجه گردش می‌کند.

به گفته کشاورز، از طریق این دستگاه می‌توان مشکلات تردد با ویلچر معلولان را برطرف کرد.

کلمات کلیدی: حرکت معلولان بر روی پله، تسهیل حرکت معلولان بر روی پله، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، دستگاه شارژی تسهیل‌کننده حرکت معلولان

آمار بازدید: 296 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image