ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش سیستم کنترل دیجیتالی و هوشمند ساختمان طراحی شد (1 آبان 92)

سیستم کنترل دیجیتالی و هوشمند ساختمان طراحی شد (1 آبان 92)

یک مخترع ایرانی موفق به طراحی و ساخت سیستم کنترل دیجیتالی و هوشمند ساختمان شد.


هادی طوفانیان مجری طرح سیستم کنترل دیجیتالی و هوشمند ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: این طرح از ترکیب بیش از 40 ابتکار و تمام سیستم‌های هوشمند مرتبط با ساختمان طراحی شده است و به همین دلیل در تمام ساختمان‌ها کارایی دارد.

وی افزود: ساختمان هوشمند به دلیل دارا بودن یک هوش مصنوعی می‌تواند نسبت به شرایط محیطی خود و همچنین فرمان‌های صاحبخانه عکس العمل نشان داده و به صورت اتوماتیک برخی از کارها را انجام دهند.

وی اضافه کرد: دزدگیر، دوربین، آژیر و فلاشر، مگنت در و پنجره و اعلام حریق بی سیم، گمراه کننده سارق، سیستم تشخیص دهنده قطع خط تلفن، سیستم قطع هوشمند گاز ساختمان، سیستم شوکر برای نرده‌ها، درب‌ها و پنجره‌های کنترلی هوشمند، تلفن کننده و آیفون تصویری هوشمند مکالمه از راه دور، گاو صندوق دیجیتالی و برق اضطراری UPS از مهم‌ترین سیستم‌های امنیتی و تجهیزات حفاظتی هوشمند این ساختمان است.

طوفانیان گفت: هر یک از تجهیزات نصب شده در این ساختمان علاوه بر کاهش مصارف انرژی، امنیت، رفاه، آسایش و کاربری آسان در یکپارچه سازی و مدیریت در تجهیزات، اتصال به فرستنده‌ها و گیرنده‌های بی‌سیمی، کاهش حجم سیم کشی، نصب آسان، ارسال تمام فرمان‌ها و اطلاعات مربوطه به دستگاه مادر نیز کمک می‌کند تا سیستم با پردازش به موقع و تفکیک سلیقه ساکنان به کنترل تجهیزات و انرژی ساختمان بپردازد.

وی افزود: اگر به هر دلیلی سیستم‌های گاز سوز خاموش شود و گاز در محیط نشت پیدا کند، این دستگاه عکس العمل نشان می‌دهد، تشخیص نشت چند گاز مانند مونوکسید کربن، قطع شیر اصلی گاز، آژیر خطر، قابلیت تلفن کنندگی، اتصال به هواکش و روشن کردن فن برای خروج گاز، فعال شدن سیستم اطفاء حریق(در صورت نیاز فرمان) و سنسور از جمله این عکس العمل‌ها است.

وی افزود: آشپزخانه دوار، اجاق گاز، هود، دوش، تهویه، جارو و زباله مرکزی هوشمند، سیستم آبیاری و شست و شوی هوشمند کف سرویس، روشنایی حضوری، سیفون، خوش بو کننده اتوماتیک، شیرآلات، جا مایعی و خشک کن اتومات چشمی، جکوزی مدرن و سیستم تولید موج در آب از مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه‌ای و سرویس بهداشتی و نظافتی هوشمند است.

وی گفت: همچنین با وارد شدن فرد به سرویس‌های بهداشتی، لامپ‌ها کاملا روشن می‌شود و با عبور از آن محل، علاوه بر خاموش شدن لامپ‌ها، سیفون نیز کشیده شده و کف محیط به وسیله آبپاش‌های اتوماتیک شسته و تهویه برای مدت معینی روشن و سپس خاموش می‌شود.

کلمات کلیدی: سیستم کنترل، کنترل دیجیتالی و هوشمند، کنترل ساختمان، طراحی کنترلر، سیستم کنترل دیجیتالی و هوشمند ساختمان، سیستم‌های هوشمند مرتبط با ساختمان

آمار بازدید: 466 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image