ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی مطالعات جنسیتی در هنگ‌کنگ (6 آبان 92)

راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی مطالعات جنسیتی در هنگ‌کنگ (6 آبان 92)

هنگ‌کنگ در حال حاضر با مشکلات اجتماعی جدی نظیر چالش‌های اقلیت نژادی، مهاجرت،‌ اقلیت جنسیتی و همچنین رشد تبعیض و آزار جنسی مواجه است و همین امر مسئولان را به فکر ارائه رشته‌های دانشگاهی با هدف اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه کاهش نابرابری‌های جنسیتی در موضوعات اجتماعی انداخته است.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ارائه رشته‌های دانشگاهی باکیفیت در زمینه مطالعات جنسیتی اجتماعی از سوی موسساتی نظیر «کمبریج» و «بارنارد»، دانشجویان را به دانش ارزیابی منتقدانه از مسائل پیچیده مرتبط با نابرابری و عدم‌تساوی حقوق زنان و مردان، توصیف جنسیت و نقش جنسیتی زنان و مردان تجهیز می‌کند.


به گفته مسئولان در هنگ‌کنگ زمان آن رسیده که دانشگاه‌های مطرح، رشته‌هایی را در مقطع کارشناسی و در مباحث نگاه منتقدانه به مشکلات جنسیتی مرتبط با زندگی اجتماعی معاصر راه‌اندازی و تدریس کنند.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتیزنیوز، در همین رابطه فعالان حاضر در بنیاد امور زنان هنگ‌کنگ به طور خاص به مسئله نابرابری جنسیتی در تخصیص منابع و تاثیر آن بر آسایش و معیشت زنان توجه دارند.


دولت‌ نیز برای درک اینکه این تبعیض‌های جنسیتی در چه زمینه‌هایی وجود دارند باید از مکانیسم‌های موثری بهره بگیرد تا مشخص شود که در چه جنبه‌های اجتماعی زنان بیشتر مورد تبعیض قرار می‌گیرند. دولت باید تفاوت‌های موثر در ارائه حقوق شهروندی به مردان و زنان را ارزیابی کرده و به شکل دقیق‌تر تاثیرات آماری تخصیص‌های بودجه‌ای و تغییر سیاست‌ها را در زندگی و رفاه زنان ارزیابی نماید در حالی که این تلاش‌ها و اقدامات هم‌اکنون صورت نمی‌گیرند.


در صورتی که هنگ‌کنگ هرچه سریع‌تر بتواند رشته مطالعات جنسیتی را راه‌اندازی کند فرصت‌های مهمی برای همکاری‌های فرامرزی با سایر کشورها خواهد داشت.

کلمات کلیدی: رشته‌های دانشگاهی، مطالعات جنسیتی، هنگ‌کنگ، رشته جدید

آمار بازدید: 289 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image