ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
ایران مدرس اخبار سایر اخبار مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان با تدبیر و مدیریت مسئولان استانی حل می‌شود (23 آبان 92)

مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان با تدبیر و مدیریت مسئولان استانی حل می‌شود (23 آبان 92)

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان گفت: مسئولان استانی می‌توانند با تدبیر و مدیریت، معضل و مشکل اشتغال فارغ التحصیلان را حل کنند.




دکتر سعید نظری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، اظهار کرد: انتظار می‌رود بخشی از اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی توسط استاندار این استان محقق شود.



وی با بیان اینکه انتظارات و نیازهای دانشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است، ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی با داشتن 12 هزار دانشجو در 23 مرکز و فعالیت هزار مدرس ویژگی‌های خاص خود را دارد، بنابراین از مسئولان آموزش عالی استان انتظار می‌رود، رشته‌هایی براساس سند آمایش سرزمین و نیاز بازارکار استان تدوین کند.



نظری تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی با مهارت آفرینی و رویکرد خوب مردم در پذیرش‌های اخیر موفق بوده است، بنابراین از مسئولان استانی همدان انتظار می‌رود، مراکز آموزش عالی و دانشگاه علمی کاربردی را در حد توان در آموزش‌های مهارتی و مهارت آفرینی یاری کنند.



وی افزود: هر چه سطح فارغ‌التحصیلان بیشتر شود، بیکاری موقتی و گاها دائمی در این قشر بیشتر دیده می‌شود، چراکه توقعات آنان افزایش می‌یابد و به این ترتیب شغل درخور شأن خود می‌خواهند، همچنین با توجه به انبوه فارغ‌التحصیلان در کوتاه مدت این تقاضا محقق نمی‌شود و باید به تدریج وارد بازار شوند.



نظری ادامه داد: حل مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان با تدبیر و مدیریت مسئولان استانی محقق می‌شود، به گونه‌ای که مابقی مسائل روزمره اهمیتی ندارد، چرا که معضلاتی مانند اعتبارات، فضا و امکانات در مقایسه با مشکل اشتغال به چشم نمی‌آید و خود دانشگاه‌ها از پس آن برمی‌آیند.



وی اظهار کرد: فارغ التحصیلان از ظرفیت هیجانی و هوش روانی زیادی برخوردارند و می‌توانند با اعتماد به نفس بالا دست به ابتکار و نوآوری بزنند و در تامین مشاغل مشارکت داشته باشند.



رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان خاطرنشان کرد: به طور قطع خود استاندار نیز طرح‌ها و برنامه‌های لازم را در کارگروه‌های مختلف همانند اشتغال و پژوهش مطرح خواهد کرد و زمینه جذب افراد تحصیلکرده و نخبه جامعه فراهم می‌شود.

کلمات کلیدی: مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان، تدبیر و مدیریت مسئولان، اشتغال فارغ‌التحصیلان، کار، شغل، اشتغال، جذب فارغ التحصیلان، جذب نیرو، پیدا کردن کار

آمار بازدید: 326 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image